Allo i Duo, czyli odpowiedź Google na boty i komunikator w jednym #io16

Allo i Duo, czyli odpowiedź Google na boty i komunikator w jednym #io1618.05.2016 19:42

Na konferencji Google nie mogło zabraknąć jednego z najważniejszych tematów ostatnich miesięcy, które były głównym elementem także podczas konferencji Apple i Microsoftu. Google pracuje bowiem nad rodzajem złożonego komunikatora, który nie tylko zautomatyzuje komunikację, ale zintegruje ją, a jakże, z botami.

[1/2]
[2/2]

Trzeba przyznać, że możliwości Allo prezentują się całkiem efektownie – jest to być może najbardziej zaawansowane tego typu narzędzie, oczywiście w porównaniu z tym, co na tegorocznych konferencjach zaprezentowała konkurencja. Nie chodzi bowiem jedynie o wykorzystywanie botów do zamawiania usług, ale także o użycie zaawansowanych algorytmów w zwyczajnej konwersacji.

W praktyce Allo prezentuje się jak zwyczajny komunikator, jednak kluczem do poszerzenia jego możliwości jest integracja nie tylko z innymi usługami Google, ale także z tymi oferowanymi przez partnerów w formie „asystenta”, czyli bota. Można dzięki niemu zamówić usługę, obsłużyć kalendarz czy... pobawić się w odgadywanie tytułu filmu na podstawie wyświetlanych emoji. Nie bez znaczenia, choć raczej będzie to miało przede wszystkim efekciarskie zastosowania, jest zaangażowania algorytmu rozpoznającego obrazu: np. gdy otrzymamy kolejne zdjęcie czyjegoś dziecka, to Allo rozpozna je i zasugeruje odpowiedź wyrażającą wystarczający entuzjazm.

Nie mogło oczywiście zabraknąć zaangażowania „asystenta” i jego porad w korzystaniu z usług. Wszystko to w ferii barw i z opcją wysyłania wiadomości z większą czcionką – zapowiada się, że Allo nie będzie należeć do szczególnie czytelnych komunikatorów. W dobie troski o prywatność nie mogło oczywiście zabraknąć szyfrowania. Allo ma oferować w tej kwestii tryb incognito z szyfrowaniem end-to-end, a także możliwość wysyłania wiadomości, które z czasem zostaną automatycznie usunięte.

[1/2]
[2/2]

Dopełnieniem Allo ma być aplikacja Duo, służąca do wideorozmów, w której w zasadzie jedyną innowacją jest możliwość podglądu obrazu z kamery dzwoniącego użytkownika jeszcze przed tym, gdy odbierze się przychodzącą rozmowę. Trzeba przyznać, że kojarzy się to z wizjami wideorozmów z filmów SF, ale czy oferuje coś ponad to? Przekonamy się tego lata, na Androidzie i iOS-ie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.