Amazon udostępnia własny darmowy silnik gier, Lumberyard

Amazon udostępnia własny darmowy silnik gier, Lumberyard09.02.2016 16:11

W zeszłym roku informowaliśmy, że w problemach finansowych firmy Crytek pomocny okazał się Amazon, który podpisał wówczas umowę licencyjną o wartości nawet 70 mln dolarów. Mowa była o prawach do Crysisa, rzeczywistość okazała się jednak inna: Amazon zaprezentował właśnie oparty na dokonaniach Cryteka, własny silnik gier, Lumberyard.

Jest on całkowicie darmowy dostępny jest także kod źrodłowy. Amazon szuka sposobów na spieniężenie przedsięwzięcia w dodatkowych usługach oferowanych deweloperom. Chodzi przede wszystkim o infrastrukturę serwerową, jaką dysponuje korporacja, a która może być jak znalazł dla twórców gier z trybem rozgrywki wieloosobowej. To tylko jeden z przykładów, choć Amazon otwarcie stwierdza, że Lubmeryard jest mocno sprzężony z Amazon Web Services, stanowiąc de facto ich część.

Lumberyard pozwala na tworzenie gier zarówno na konsole Xbox One, PS4, jak i na pecety z Windowsem, Linuksem i OS X-em. Bazuje on w dużej mierze na zasłużonym CryEngine, jednak uzupełnia go o kilka funkcji, bez których dzisiejsza społeczność graczy nie może się obejść: w tej kwestii Amazon wymienia przede wszystkim integrację silnika z Twitchem, który mimo usilnych starań YouTube’a, pozostaje liderem w kwestii strumieniowania rozgrywki. Nic dziwnego, w sytuacji, gdy darmowy jest już silnik Unity i Unreal Engine, Lumberyard musi wyróżniać się także czymś innym od braku konieczności opłacania licencji.

Silnik ma zatem oferować możliwość społecznościowego dyskutowania o grze już na etapie jej tworzenia. Jeszcze ciekawiej prezentuje się możliwość integracji rozgrywki z twitchowym czatem: Amazon wymienia przykład, w którym wpisanie tam wiadomości #boom może poskutkować zrzuceniem bomby na strumieniującego. Możliwości integracji z Twitchem, choć z pozoru mogą się wydać błahe, mogą się okazać dla silnika Amazona kluczowe w zdobywaniu popularności.

[1/2]
[2/2]

Amazon twierdzi, że Lumberyard świetnie sprawdzi się zarówno w niezależnych grach, jak i dużych komercyjnych produkcjach. Wkrótce możliwości silnika mają zostać rozszerzone o tworzenie gier na niesprecyzowane dotąd urządzenia mobilne oraz gogle VR. Szczegółowe informacje na temat nowego silnika, jego kod źródłowy oraz możliwość pobrania dostępne są na oficjalnej stronie Lumberyarda.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.