Android, iOS, WP – podział cenowy smartfonów wśród użytkowników

Android, iOS, WP – podział cenowy smartfonów wśród użytkowników18.08.2014 20:21

Smartfony to nie tylko sprzęt z wyższej półki, który króluje w rankingach i testach. Urządzenia przenośne to również segment tanich smartfonów tzw. low-endów. Budżetowce są ważnym elementem każdego ekosystemu, o czym przekonało się nawet Apple, wydając taniego iPhone'a. Jak zatem przedstawia się rozkład cenowy smartfonów w trzech najważniejszych systemach mobilnych? Czy Android faktycznie stoi low-endami, a budżetowego iPhone'a nikt nie kupuje? Statystyki odnośnie tych danych zebrał IDC w oparciu o sprzedaż urządzeń w drugim kwartale tego roku.

Użytkownicy Androida najczęściej wybierają urządzenia z najniższej półki. Prawie 60% smartfonów działających pod kontrolą Robocika kosztuje mniej niż 200 dolarów. W przeliczeniu na sztuki jest to około 150 miliona urządzeń sprzedanych w drugim kwartale tego roku. Po dwadzieścia procent w statystykach Androida mają smartfony ze średniej i wyższej półki. Można śmiało powiedzieć, że drogie urządzenia z systemem od Googla są jedynie wizytówką producenta, a rzeczywista sprzedaż generowana jest poprzez najtańsze urządzenia. W tym segmencie możemy również zaobserwować dużą konkurencję i największą liczbę producentów, z coraz to większym udziałem firm z Azji.

Apple jest zupełnym przeciwieństwem Androida. Tutaj przez długi okres istniały tylko urządzenia z najwyższej półki, a dopiero od niedawna możemy nabyć budżetową odmianę iPhone'a (która i tak mieści się w segmencie urządzeń middle-end). Najdroższy sprzęt stanowi aż 85% wszystkich smartfonów z Jabłkiem sprzedanym w drugim kwartale tego roku (jest to niemalże 30 milionów sztuk), zaś tańsze iPhone'y zostały wybrane tylko przez 15% użytkowników, co przekłada się na około 5,3 miliona urządzeń. Mimo że do budżetowych smartfonów od Apple wiele osób podchodziło dość sceptycznie, to znalazły one swoich klientów. Oczywiście nadal iPhone jest dla wielu marką luksusową i nawet używane urządzenia sprzedawane są po wysokich cenach. Warto jednak zauważyć, że tańsze modele zdołały przekonać do siebie niemałą część użytkowników.

Na końcu pochylmy się nad Windows Phone, młodym systemem, który powoli buduje swoją pozycję na rynku. Procentowo rozkład urządzeń jest niemalże identyczny, jak w przypadku Androida. Ponad 60 procent stanowią tanie urządzenia, co przekłada się na niecałe 4,5 miliona sztuk. Nadal budżetowe smartfony, jak Lumia 520, budują siłę mobilnego Windowsa. Urządzenia z najwyższej półki znalazły w drugim kwartale tego roku tylko 1 milion użytkowników (około 14%), a te ze średniej półki niecałe 1,9 miliona (25%).

Patrząc na liczby można śmiało powiedzieć, że wykreowały się dwa obozy użytkowników. Osoby z najtańszymi urządzeniami, posiadającymi Androida i, w nieznacznym stopniu, Windows Phone, oraz klienci ze smartfonami z wysokiej półki z systemem iOS. Czy w przyszłości sytuacja może ulec zmianie? Zapewne tak, ale raczej na korzyść tanich urządzeń, które prawdopodobnie będą coraz bardziej widoczne w ekosystemie Apple i jeszcze wyraźniej zaznaczą swoją obecność w Androidzie i Windows Phone.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.