Android sprzedaje się najlepiej. Tracą na tym inni, również Windows Phone

Android sprzedaje się najlepiej. Tracą na tym inni, również Windows Phone01.08.2014 11:55
Redakcja

Firma Strategy Analytics zajmująca się tworzeniem analiz i badaniem rynku opublikowała ciekawy raport na temat sprzedaży smartfonów na świecie. Android zdecydowanie dominuje, ale to prawdę mówiąc było do przewidzenia patrząc, jak producenci zalewają rynek kolejnymi urządzeniami z tym systemem na pokładzie. Powody do niezadowolenia ma Microsoft, bo jego Windows Phone wypadł dosyć słabo. Niestety nie pomagają tutaj ogromne ilości pieniędzy wpompowywane w system, oraz jego intensywne rozwijanie – sprzedaż jest gorsza niż przed rokiem.

Według badań, wzrost sprzedaży smartfonów systematycznie spada. Może zabrzmieć to dziwnie, ale jest jak najbardziej logiczne – co roku sprzedaje się ich coraz więcej, niemniej tempo tego wzrostu jest coraz wolniejsze: zmiana z 2012 na 2013 wynosiła aż 49%, obecnie to już tylko 27%. Wynika to z kilku czynników, sytuacja wygląda różnie na innych rynkach: Ameryka Północna i Europa stabilizują się, rynki są bowiem nasycone i nowości nie są tak ochoczo przyjmowane. W górą idą słupki odpowiedzialne za ujęcie Afryki i Azji. Przede wszystkim Indie i Chiny to kraje, w których notuje się ogromny wzrost zainteresowania tego typu urządzeniami.

Ciekawie wyglądają informacje dotyczące sprzedaży urządzeń wyposażonych w konkretny system operacyjny. Zdecydowanym liderem jest Android, bo aż 85 procent urządzeń sprzedawanych w drugim kwartale tego roku działała właśnie pod jego kontrolą. W ubiegłym roku było to także niemało, bo 80 procent. Skoro Android zyskał, ktoś inny musiał stracić... a straciły wszystkie inne liczące się systemy. Udział w sprzedaży iOS od Apple spadł z 13,4 do 11,9 procenta, Microsoft ze swoim Windows Phone to zmiana z 3,8 na 2,7 procenta. Najmocniej zmianę odczuło Blackberry, które trapione problemami finansowymi i dostarczające na rynek tylko niewielką ilość modeli skurczyło się z 2,4 do zaledwie 0,6 procenta.

Gdy przejdziemy z procentów do liczb, widać jaką skalę ma ten przemysł: drugi kwartał to aż 249 milionów urządzeń z Androidem, jakie trafiły do konsumentów. Apple w tym samym czasie sprzedało ich „tylko” 35 milionów. Microsoft ma powody do narzekania, bo pomimo wypuszczenia kolejnych modeli, pomimo aktualizowania systemu i dodawania do niego nowych funkcji i wreszcie pomimo zniesienia opłat licencyjnych, notuje spadek z niemal 9 milionów w ubiegłym roku do 8 milionów obecnie. System ten rozwija się bardzo dynamicznie, stanowi platformę stabilną i dla większości użytkowników w pełni wystarczającą, a jednak sprzedaży nie udaje się podnieść na odpowiednie poziomy.

Na rynku istnieją co prawda inne platformy, ale nie są one zbyt popularne. Dla przykładu Firefox OS oprócz Ameryki Południowej w zasadzie się nie liczy i nie jest w stanie zaistnieć w statystykach. Póki co pozycja Androida wydaje się nie do zachwiania, ale przypomnijmy, że jeszcze kilka lat temu można było mówić o dominacji Nokii, która obecnie znaczy niewiele. Dotychczasowe próby wybicia się ponad systemy od Apple i Google nie są udane, nawet przy wielkich inwestycjach finansowych, niemniej na tak dynamicznie rozwijającym się rynku nic nie jest wykluczone.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.