Antennagate odsłona druga: metalowe Samsungi mają problem z zasięgiem

Antennagate odsłona druga: metalowe Samsungi mają problem z zasięgiem12.11.2014 14:48
Redakcja

Smartfony Samsunga są przez wiele osób krytykowane za jakość wykonania – nic w tym dziwnego, wiele osób płacąc niemałe pieniądze spodziewa się wykonania np. z aluminium, a nie plastiku. Receptą na tego typu narzekania miała być nowa seria metalowych modeli Galaxy A. Niestety, jak udowadnia rosyjski serwis technologiczny hi-tech.mail.ru, coś zdecydowanie poszło nie tak: nowe modele A3 i A5 w całości wykonane z metalu mają spore problemy z zasięgiem sieci komórkowej i Wi-Fi. Urządzenia tworzone przez innych producentów, także tych mniej znanych, pokazują, że przecież wcale nie musiało dojść do czegoś takiego.

Pomiary zasięgu wykonane przez rosyjski portal są dla nowych modeli Samsunga bezlitosne. Według nich, w dokładnie takich samych warunkach i przy użyciu karty SIM tego samego operatora, model Galaxy A3 i Galaxy A5 zapewniają odpowiednio 19% i 16% niższy poziom sygnału niż flagowy model Galaxy S5 wykonany z plastiku. Poziom sygnału w metalowych smartfonach wynosił -92 dBm i -93 dBm, co w rezultacie powodowało większe straty danych, wolniejsze połączenie, a także dłuższe ładowanie stron internetowych i danych aplikacji, które wymagały połączenia z Internetem. W tym samym czasie znacznie gorzej wykonany flagowiec dawał wynik -82 dBm i stabilny przesył danych mobilnych bez utraty pakietów. Dla porównania wystarczy dodać, że wartość na poziomie -103 dBm w zasadzie uniemożliwia już korzystanie z połączenia internetowego, a nawet utrudnia rozmowy, a -113 dBm to brak możliwości połączenia z siecią komórkową.

Siła sygnału: Galaxy A3 vs Galaxy A5 vs Galaxy S5
Siła sygnału: Galaxy A3 vs Galaxy A5 vs Galaxy S5

Oczywiście wiele zależy od warunków zewnętrznych, a także obciążenia sieci. Prawda jest jednak taka, że w sytuacji, gdzie przy pomocy Galaxy S5 będziemy jeszcze w stanie rozmawiać, tam A3 i A5 okażą się już niewystarczające. Białych plam na mapach zasięgu różnych operatorów natomiast nie brakuje, zasięg jest więc kwestią istotną. Co ważne, podobnie wygląda sprawa zasięgu Wi-Fi, który również jest tłumiony i słabszy, niż w innych modelach. Nie stanowi to problemu w przypadku niewielkiego domu lub mieszkania z punktem dostępowym o dużej mocy, ale w innych przypadkach może oznaczać zrywanie połączenia w niektórych pomieszczeniach. Problem ma też dodatkowy skutek: przy słabszym sygnale sieci (tak GSM jak i Wi-Fi), urządzenie może zwiększać moc odbiornika w celu zapewnienia stabilnego połączenia. Jak łatwo przewidzieć, doprowadza to do znacznie szybszego rozładowywania akumulatora. Pod tym względem nie są to natomiast najmocniejsi zawodnicy: A3 to 1900 mAh przy ekranie 4,52”, A5 oferuje natomiast 2300 mAh przy nieco większym, bo 5-calowym ekranie (oba są wykonane w technologii AMOLED).

Przypomnijmy, że to nie pierwsza tego typu „afera”. W 2010 roku Apple miało poważny problem ze swoim iPhone 4, który cechował się podobnym problemem. Trzymając smartfon lewą ręką, wielu użytkowników zakrywało miejsce łączenia dwóch anten. Choć pozycja rąk była naturalna i wcale nie wymagała „szukania problemu na siłę”, powodowała ogromny spadek siły sygnału. Problem okazał się sprzętowy, Apple wydało wtedy aktualizację oprogramowania, które poprawiło algorytm mierzenia sygnału, a także zaoferowało swoim klientom bezpłatne silikonowe okładki. Po ich zaaplikowaniu problem był znacznie mniej odczuwalny, ale wpadka została zapamiętana, choćby wskutek początkowych dyskusji dotyczących „niewłaściwego trzymania urządzenia”.

Cztery lata temu Apple udało się wyjść z kryzysowej sytuacji obronną ręką, choć koszty nie były małe (firma wydała na okładki ponad 175 milionów dolarów). Czy i Samsung będzie w stanie uratować honor firmy? Zerwanie z plastikiem i wprowadzenie lepiej wykonanych modeli miało oznaczać wejście na pewien nowy, lepszy tor rozwoju. Niestety, jak widać nie wszystko poszło po myśli, a co gorsza, urządzenia które dotyka problem nie są wcale modelami z wysokiej półki cenowej. Trudno więc powiedzieć, jak wielu osób dotyczy ten problem i jak firma ma go zamiar rozwiązać w przypadku kolejnych swoich urządzeń. Sytuacja ta pokazuje również, że dobry plastik wcale nie jest taki zły… Pamiętajmy więc, że każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.