Aplikacja Polskie Marki: dobry pomysł w mizernym opakowaniu

Aplikacja Polskie Marki: dobry pomysł w mizernym opakowaniu15.06.2016 14:39
Łukasz Maślanka

Pola ma konkurencję. Popularna aplikacja na Androida do sprawdzania kraju podchodzenia wybranego produktu i jego producenta doczekała się rywala o miejsce w smartfonach użytkowników w postaci programu Polskie Marki. Przeszedł on gruntowne zmiany i został już zaprezentowany oficjalnie w sklepie Google Play.

Polskie Marki to dzieło twórców serwisu WspieramRozwoj.pl, którego baza danych o towarach i firmach służy jako fundament działania aplikacji. Działa ona w prosty sposób: dostarcza wyszukiwarkę towarów oraz firm. Informacje, których potrzebujemy, znajdziemy zarówno za pomocą narzędzia do wyszukiwania, jak też w katalogu, gdzie dane podzielono na precyzyjne grupy, np. alkohole, budownictwo, dom i ogród itp. Każda z kategorii ma podgrupy, co ułatwia poszukiwania informacji.

Gdy znajdziemy to, czego szukamy, aplikacja Polskie Marki opowie nam więcej o obiekcie naszych zainteresowań. Na prostej wizytówce znajdziemy odpowiedź na pytanie, czy dany produkt lub firma wpisuje się w definicję gospodarczego patriotyzmu. Dowiemy się, czy bazuje na polskim kapitale, czy produkuje w naszym kraju i czy zatrudnia Polaków. Znajdziemy też krótki opis towaru lub przedsiębiorstwa. Wszystko podane jest w prostej, w miarę czytelnej formie i bez tzw. lania wody. To sprawia, że aplikacja Polskie Marki może się przydać np. na zakupach, gdy nie ma czasu na zbyt długie rozważania nad patriotycznym wymiarem tego, co właśnie wkładamy do sklepowego koszyka. Tutaj warto dodać, że program pozwala również stworzyć prostą listę zakupów - także z towarów, o których informacji szukaliśmy za pomocą aplikacji. Jeśli założeniem twórców programu w projekcie jego przebudowy było stworzenie prostego i wygodnego w obsłudze narzędzia, to ten cel udało się osiągnąć.

Polskie Marki 2.0 - rewolucyjna aplikacja dla patriotów zakupowych

Nie ma jednak róży bez kolców. Test aplikacji Polskie Marki pokazuje, że przed jej twórcami jeszcze sporo pracy. Dopracowania wymaga np. baza danych, tutaj na szczęście przewidziano furtkę dla użytkowników, którzy sami mogą zgłosić błędy informacyjne lub poprosić o dodanie informacji do katalogu. Najbardziej w oczy kłuje zaś archaiczny interfejs programu, który przypomina ten stosowany w wiekowych wydaniach Androida, np. z numerem 2.2. W czasie, gdy coraz więcej programów na system operacyjny od Google oferuje niezłe wrażenia estetyczne, Polskie Marki na tym tle wyglądają jak przybysz z odległej przeszłości mobilnego designu.

[1/2]
[2/2]

Na marginesie można dodać, że cieszy, iż rodzimi producenci oprogramowania tworzą aplikacje, które ułatwią zakupy i podpowiedzą, w stronę których towarów lub firm warto się zwrócić, aby wesprzeć polski biznes. Wbrew obiegowemu mitowi, kapitał ma narodowość i często ten fakt bywa twardo egzekwowany przy różnych ekonomicznych okazjach. W czasach, gdy praktycznie każdy posiada smartfon, można użyć nowych technologii jako konsumenckiego narzędzia do budowania siły gospodarczej swojego kraju. W tym kontekście warto docenić, że powstają takie aplikacje, jak właśnie Polskie Marki lub Pola: Zabierz ją na zakupy, a ich twórcy chcą ze sobą konkurować w walce o stworzenie najlepszego programu.

Jeśli chcecie sprawdzić w działaniu aplikację Polskie Marki w nowej wersji, znajdziecie ją w naszej bazie programów: Android.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.