Aplikacje zombie — kolejna bolączka sklepów z aplikacjami mobilnymi

Aplikacje zombie — kolejna bolączka sklepów z aplikacjami mobilnymi28.08.2013 16:51

Żywym trupem można nazwać aplikację, która pojawiła się w sklepie, ale nie zyskała sobie odpowiedniej liczby użytkowników, nie okazała się dostatecznie interesująca lub deweloper z innego powodu przestał się nią interesować, więc nigdy nie pojawi się kolejna wersja. A sama aplikacja jest ciągle obecna w sklepie, czasami nawet pobierana… i straszy. Wbrew pozorom wcale nie jest trudno na taki produkt trafić.

Dane na temat stanu platform dystrybucji aplikacji mobilnych udostępniła specjalizująca się w testowaniu aplikacji firma StarDust. Według jej raportu statystycznie najłatwiej znaleźć żywego trupa (długo nie aktualizowanego i mającego mniej niż 10 ocen) w Windows Phone Marketplace, gdzie stanowią one 69% wszystkich aplikacji. Sam sklep nie jest duży (170 tysięcy aplikacji), więc i aplikacji aktywnie rozwijanych będzie w nim niewiele — niecałe 53 tysiące. Drugim pod tym względem, według StarDust, okazał się być App Store. Tu już mamy do czynienia z poważniejszą armią zombie, gdyż z 617436 aplikacji (tę liczbę podał StarDust i jest to prawdopodobnie liczba aplikacji działających na najnowszym iOS, sam Apple niedawno chwalił się 900 tysiącami pozycji w App Store) jako żywe trupy zostały zostało zakwalifikowanych aż 65% zawartości sklepu. Największy obecnie, Google Play, tylko w 41% złożony jest z zombie. Nie ma niestety danych dotyczących BlackBerry App World, ale tam pewnie też strach się zapuszczać.

Producenci przyciągają deweloperów aplikacji mobilnych do swoich platform na różne sposoby, nie zawsze z dobrym skutkiem. Do App Store dopisuje się codziennie średnio 90 nowych wydawców aplikacji, do Google Play 75, a do Windows Phone Marketplace 34. W efekcie codziennie do dystrybucji trafia prawie 2400 aplikacji, z których ponad połowa nigdy nie zobaczy aktualizacji, gdyż jest to jednak z jakiegoś powodu nieopłacalne.

W danych StarDust można znaleźć jeszcze kilka ciekawych faktów. Warto zauważyć, że podczas gdy codziennie aktualizowanych jest 806 aplikacji dla iOS, w Play pojawia się 2341 nowych wersji. Mogą na to wpływać dwa czynniki: po pierwsze, deweloperzy dla iOS muszą poczekać aż ich dzieło przejdzie (lub nie) weryfikację, po drugie ci piszący dla Androida mogą w ten sposób próbować podbić pozycję aplikacji w sklepie. 68% aplikacji w Google Play zostało pobranych mniej niż 5 tysięcy razy. Średnio aplikacja dla iOS zdobywa 80% opinii w ciągu pierwszych 18 dni obecności w sklepie, dla Androida w ciągu 16, dla Windows Phone w ciągu 13.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.