Apple AirPods – w 2018 roku dostarczono 35 mln egzemplarzy

Apple AirPods – w 2018 roku dostarczono 35 mln egzemplarzy17.03.2019 15:46
Źródło: Komórkomania (fot. Miron Nurski)

Według raportu firmy Counterpoint Research, w 2018 roku Apple dostarczyło 35 mln egzemplarzy słuchawek AirPods. Jest to najlepszy wynik spośród wszystkich mobilnych akcesoriów audio.

AirPods zadebiutowały w grudniu 2016 roku jako akcesorium przeznaczone pierwotnie dla iPhone'a 7, który – jak wiadomo – zapoczątkował erę smartfonów bez gniazda słuchawkowego. Początkowo pomysł ten wywołał liczne kontrowersje, ale widać, że słuchawki pozbawione okablowania finalnie przypadły użytkownikom do gustu. Statystyki mówią wszystko.

Przypomnijmy, sporą innowacją jak na tamte czasy był w pełni zautomatyzowany system parowania z telefonem. Wystarczy otworzyć kasetkę ze słuchawkami w pobliżu iPhone'a, a ten automatycznie wykryje AirPody. Duże wrażenie robił także akcelerometr, użyty do wykrywania położenia słuchawek. Kiedy używacie jednego AirPoda, system sam to wykrywa i aktywuje odpowiedni mikrofon, a wyjęcie słuchawki z ucha powoduje zatrzymanie odtwarzania muzyki lub wideo.

Źródło: Komórkomania (fot. Miron Nurski)
Źródło: Komórkomania (fot. Miron Nurski)

Apple liderem mobilnego audio

Przy okazji zespół Counterpoint Research przeprowadził na grupie ponad 200 osób internetową sondę, pytając o ulubionego producenta mobilnych akcesoriów audio i czynniki decydujące o takim wyborze. Największa, 19-proc. grupa ankietowanych wskazała właśnie na Apple. Na drugim miejscu z wynikiem 17 proc. znalazło się Sony, a na trzecim – Samsung, którego produkty preferuje 16 proc. respondentów. Co ciekawe, również należąca do Apple marka Beats jest dopiero piąta (8 proc.), a związana sensu stricto z rynkiem audio firma Bose – czwarta (10 proc.).

Źródło: Counterpoint Research
Źródło: Counterpoint Research

Inną ciekawostką jest, że badanie czynników decydujących zaskakująco dobrze pokrywa się ze specyfiką oferowanych produktów. Fani producenta z Cupertino cenią sobie najbardziej komfort i łatwość obsługi, najmniej – jakość dźwięku. Odwrotnie niż ludzie wybierający Bose.

A na temat modelu AirPods można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że zapewnia dobrą jakość audio w relacji do ceny; gra podobnie do znacznie tańszych przewodowych słuchawek EarPods.

AirPods 2. gen już 26 marca

Tak czy inaczej, patrząc na wysoką popularność, nie sposób się dziwić, że Apple planuje 2. generację swoich flagowych słuchawek. Jeśli wierzyć doniesieniom, zobaczymy je już 26 marca, razem z nowymi iPadami. Co zaoferują? Mówi się o poprawionej ergonomii, lepszej obsłudze Siri i funkcjach monitorowania zdrowia. Są to jednak informacje nieoficjalne, więc warto zachować dystans.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.