Apple chce nowości kinowych w iTunes – zanim jeszcze trafią na DVD

Apple chce nowości kinowych w iTunes – zanim jeszcze trafią na DVD08.12.2016 16:03
Mariusz Błoński

Apple ma ochotę na wykrojenie sobie sporego kawałka z rynku filmowego. Serwis Bloomberg dowiedział się, że koncern prowadzi z Hollywood rozmowy dotyczące wczesnego dostępu do nowości kinowych. Serwis iTunes zdominował rynek sprzedaży muzyki, a jego właściciel chciałby, by miał też silną pozycję na rynku streamingu wideo. Apple ma realne szanse na zaistnienie na tym rynku, gdyż przemysł filmowy jest gotowy na zmiany.

Przedstawiciele takich gigantów jak 21st Century Fox, Warner Bros. i Universal Pictures przyznali niedawno, że szukają możliwości wcześniejszego udostępniania filmów poza kinami. Niektórzy menedżerowie z przemysłu filmowego naciskają nawet, by najnowsze kinowe produkcje można było obejrzeć w domu już dwa tygodnie po premierze. Umowa z Apple'em może pomóc w realizacji tych zamiarów.

Standardowo kina dostają nowe filmy na wyłączność na co najmniej 90 dni. Dopiero po tym czasie obrazy trafiają do sprzedaży dla klientów indywidualnych. Jednak widownia kinowa od lat się nie zwiększa, wpływy z domowego rynku wideo nie rosną, więc przemysł filmowy szuka kolejnych źródeł zarobku. Mogą nimi być nowe formy dostarczania rozrywki filmowej, np. streaming wideo. Hollywood widzi tutaj liczne korzyści. Kevin Tsujihara, dyrektor wykonawczy Warner Bros. stwierdził, że wcześniejsze zapewnienie widzom możliwości obejrzenia filmu poza kinem nie tylko pozwoli na zarobienie dodatkowych pieniędzy, ale powinno też przyczynić się do zmniejszenia skali piractwa.

Takie pomysły nie podobają się operatorom kin, z którymi Hollywood musi się liczyć. W USA jest ponad 100 sieci kinowych posiadających więcej niż jedno kino, a największe z nich są właścicielami setek kin i tysięcy sal kinowych. Plany wcześniejszego udostępniania filmów mogą oznaczać dla nich mniejsze przychody. Dlatego też zdarza się, że sieci bojkotują filmy, które zbyt wcześnie trafiają na DVD.

Niewykluczone jednak, że właściciele kin będą mogli spać spokojnie. Z nieoficjalnych informacji wynika bowiem, że Hollywood myśli o wcześniejszym udostępnianiu filmów użytkownikom indywidualnym w cenie 25-50 USD. Nawet użytkownicy iPhone'ów mogliby zawahać się, czy wydać taką kwotę, skoro średnia cena biletu do kina wynosi w USA około 9 USD, jeśli zaś wybierzemy kino na Manhattanie to zapłacimy średnio około 15 USD.

Jednym z problemów, które mogą odstraszać Hollywood od zawarcia umowy z Apple'em jest nierozwiązany problem piractwa. Co prawa pliki udostępniane na iTunes są szyfrowane, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by nagrać film kamerą bezpośrednio z ekranu telewizora. Tego typu piractwo, znane z kin, będzie znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze niż nagrywanie w kinie. Będzie to kolejny argument, za pomocą którego sieci kin mogą zechcieć przekonać Hollywood, że zmiana dotychczasowych zasad współpracy nie jest dobrym pomysłem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.