Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach

Apple, Google, Microsoft - tydzień w wielkich firmach20.06.2010 11:15

Miniony tydzień upłynął pod znakiem aktualizacji. Nowe wersje programów i usługi przedstawiły największe firmy - Apple, Google, a także Microsoft. W przypadku producentów pakietu Office i Google Docs można mówić o współzawodnictwie, natomiast Apple nie poddał się temu trendowi, wprowadzając aktualizację systemu i programu muzycznego. Oto krótkie podsumowanie tygodnia w wielkich firmach.

Najważniejsza wiadomość w tym tygodniu dla użytkowników systemu Snow Leopard to kolejna już aktualizacja oprogramowania. Mac OS X 10.6.4 pojawił się w poniedziałek z szeregiem poprawek i zmian. Apple zaktualizował również swój program muzyczny - iTunes - do wersji 9.2. Uaktualnienie związane jest z wprowadzeniem do sprzedaży telefonów iPhone 4. Użytkownicy iTunes ucieszą się też z przyśpieszonego wczytywania okładek albumów. Dotychczas program robił to stosunkowo wolno, zwłaszcza jeśli zapisanych mieliśmy większą liczbę materiałów. Oprócz aktualizacji ważną wiadomością było rozpoczęcie śledztwa w sprawie platformy iAd i App Store. Apple jest oskarżany o praktyki monopolistyczne i niedopuszczanie konkurencji do swojego e-sklepu.

Firma Google zaprezentowała w minionym tygodniu aktualizacje Google Docs i Google Earth. Nowa wersja aplikacji pozwalającej na przeglądanie zdjęć satelitarnych nie wywołała takiego szumu co Google Docs. Zdaniem wielu dziennikarzy i analityków Google odświeżył swój program do obróbki dokumentów online głównie z powodu Microsoftu. Firma stara się w ten sposób przekonać użytkowników, że lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z darmowego pakietu, niż wydawanie pieniędzy na Office 2010. W Google Docs pojawiła się nowa wersja edytora tekstów i arkusza kalkulacyjnego. Warto zwrócić też uwagę na pogłoski dotyczące sklepu muzycznego, jaki podobno przygotowuje Google. Nazwa może nie jest specjalnie oryginalna (Google Music), ale jeśli firmie uda się uruchomić usługę, najwięksi konkurencji, czyli iTunes i Amazon.com, mogą poczuć się zagrożeni.

Najważniejszym wydarzeniem dla firmy z Redmond było rozpoczęcie sprzedaży Office 2010 i początek wprowadzania zmian w poczcie Hotmail. Pakiet biurowy trafił do sklepów we wtorek w kilku wersjach, których wersje testowe można pobrać z naszego vortalu. Office jest obecnie najpopularniejszym programem Microsoftu, stąd też można liczyć na duże zainteresowanie jego najnowszym wydaniem. Z drugiej strony konkurencja mocno depcze firmie po piętach. Dość wspomnieć znany w Polsce pakiet OpenOffice.org czy rozwijaną przez Google aplikację webową. Microsoft zaczął też wprowadzać w tym tygodniu odświeżoną wersję poczty Hotmail. Tutaj proporcje wyglądają inaczej - to Google jest liderem na rynku, a Microsoft stara się konkurować z Gmailem. Zmiany w poczcie będą udostępniane sukcesywnie do końca tego roku. Microsoft liczy, że dzięki usprawnionej ochronie antyspamowej i nowym funkcjom (np. tworzenie albumów fotograficznych, push e-mail i współpraca z ActiveSync) zyska nowych użytkowników.

Na koniec informacje może nie najważniejsze, ale też interesujące. Niemiecka firma Nova Media zapowiedziała wprowadzenie synchronizacji Mac OS X i iOS za pośrednictwem WiFi. Usługa ma być tańsza i bardziej bezpieczna od rozwijanego przez Apple MobileMe. Ze statystyk wynika, że rynek reklam na smartfony, o który walczy Google nie będzie się rozwijał wcale tak szybko, jak przypuszczano. Na dodatek Apple nie chce dopuścić producenta Androida do swojej platformy reklamowej iAd. Z kolei Microsoft po długich bojach z polskimi fanami zapowiedział wprowadzenie usługi Xbox Live do Polski. Wprawdzie będzie ona dostępna dopiero na jesieni, ale i tak jest się z czego cieszyć.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.