Apple już nie jest fajny

Apple już nie jest fajny14.01.2013 15:42

Świat zmienia się na naszych oczach, a w świecie technologii nawet kilka miesięcy potrafi przenieść nas w nową epokę. Kultura popularna w obecnym kształcie powoduje, że obiektem pożądania grup społecznych stają się produkty konkretnych firm — okulary, buty, dżinsy, gadżety elektroniczne… Kilka lat temu młodzież marzyła o iPodach, nieco starsi pożądali iPhone'ów, ikoną mobilności i definicją tabletu stał się iPad. Jednak ta epoka chyli się powoli ku końcowi.

Czas iPodów już się skończył, iPad został pokonany przez tańszą i wcale nie gorszą konkurencję (Nexus 7, Kindle Fire), zaś iPhone, po którego ustawiały się kilometrowe kolejki zdeterminowanych nabywców, w wersji z jesieni 2012 wcale rewolucji nie zrobił… wręcz zawiódł. Dziś kilka źródeł poinformowało, że Apple zmniejszył zamówienia na ekrany montowane w iPhone 5 o prawie połowę. Początkowo Japan Display, LG Display i Sharp dostali zamówienie na łącznie 65 milionów ekranów, które miały być dostarczone między styczniem a marcem tego roku, ale Apple jednak tyle nie potrzebuje. Japan Display, którego fabryka w Nomi jest kluczowym dostawcą, będzie musiał zmniejszyć tam produkcję nawet o 70-80% w porównaniu do końcówki 2012 roku, Sharp zaś zwolni o 40%.

Czyżby iPhone 5 kiepsko się sprzedawał? Symboliczną granicę 100 milionów sprzedanych smartfonów Apple przekroczył w marcu 2011 roku, trzy i pół roku po głośnej premierze pierwszego modelu. Według analiz, w ciągu ostatnich 31 miesięcy różne wersje iPhone'a sprzedały się w liczbie 220 milionów sztuk. 31 miesięcy to dziwny okres do analizy sprzedaży, ale jest znaczący dla największego obecnie konkurenta Apple'a, bo w tym właśnie czasie (od czerwca 2010) Samsungowi udało się sprzedać 100 milionów smartfonów z samej tylko linii Galaxy S — 25 milionów Galaxy S, 40 milionów SII i 35 milionów Galaxy SIII, który jest obecny na rynku raptem 8 miesięcy. Firmie Apple zdarzało się sprzedawać 37 milionów smartfonów nawet w ciągu jednego kwartału (początek 2012), ale obecnie udaje mu się ich sprzedać 25-26 milionów w takim okresie, mimo że mamy za sobą premierę iPhone'a 5. Apple nadal ma w garści 20% rynku, z którego, dzięki wygórowanym cenom produktu, do jego kieszeni trafia 70% całego zysku. Samsung skutecznie walczy o dominację — zagarnął już 31% tego dochodowego tortu (według IDC).

Stagnacja sprzedaży produktu ma odbicie w zmianie pokoleń. Apple podbił serca osób z generacji X, ale nie umie dotrzeć do ich dzieci. Według Buzz Marketing Group, zawsze goniąca za nowościami młodzież już nie uważa Apple'a za fajną markę. Firma spod znaku jabłka sama podcięła gałąź, na której siedzi, i jest zbyt popularna, aby być popularna (młodzi ludzie lubią się czuć wyjątkowi, więc produkty zbyt popularne szybko wychodzą z mody). Teraz obiektem pożądania jest właśnie Samsung Galaxy SIII i… Microsoft Surface.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.