Apple nie będzie się wyginać?

Apple nie będzie się wyginać?06.12.2011 15:14

Forbes uważa, że Bill Gates znów zmieni świat. Szczepionkami - i to wcale nie na applemanię. Na to według Forbesa możliwe, że sposób znajdzie w końcu Samsung, który jest bohaterem innej ich ciekawej publikacji. Temat od razu mnie zainteresował ze względu na wrodzoną przekorność - wszystko, co nie gloryfikuje Apple to powoli kategoria trzech słów do ojca prowadzącego - ale okazuje się że Forbes zupełnie niezłośliwie poczynił kilka ciekawych obserwacji.

Chodzi o technologię elastycznych ekranów, która nie jest wcale nowa ani rewolucyjna, ale nad którą dwie firmy (Samsung i Nokia) bardzo mocno ostatnio pracują, podczas gdy trzecia firma (Apple) wydaje się ją ignorować (choćby dlatego, że inaczej mielibyśmy już kilka pozwów). Forbes przyznaje, że elastyczne ekrany już od kilku lat wydają się przyszłością urządzeń mobilnych, ale dopiero teraz konsumenci mogą zacząć uzmysławiać sobie pełny potencjał tej technologii. Wizja Samsunga z poniższego wideo to oczywiście jeszcze fantastyka - głównie z powodu wycieczek w trójwymiarową projekcję obrazu - niemniej pierwsze elastyczne ekrany mają pojawić się na rynku już w przyszłym roku.

Nokia pod wpływem aktywności Samsunga przyspieszyła swoje plany i Forbes zastanawia się, dlaczego na tego konia nie postawił Apple i czy nie okaże się on dla niego tym, czym Internet okazał się lata temu dla Gatesa. Apple wydaje się obserwować takie trendy z lekkiego dystansu i być może zastanawia się dopiero, czy elastyczny iPhone albo iPad to coś, czemu Steve dałby błogosławieństwo. Forbes jako przykład - nie do końca trafiony, ale niech im będzie - podaje technologię 3D w komórkach, którą Apple całkowicie zignorował i jak się okazuje, jak najbardziej słusznie. Elastyczne ekrany to jednak nie tylko wizualny wodotrysk, mają kilka bardzo praktycznych zalet - dużo większą wytrzymałość na uderzenia (Apple ma na to inny pomysł, poduszkę powietrzną dla iPhona - całkiem poważnie), możliwość stosowania takich ekranów jako elementów ubrań oraz ocean potencjału dla nowych aplikacji.

Forbes zastanawia się w tym kontekście, czy Apple nie przegapia zatem świetnej okazji i istotnego trendu - co stanowić może perfekcyjną okazję dla coraz bardziej rywalizującego z nim Samsunga (widać w Nokię nikt już nie wierzy), jak i dla Microsoftu, którego elastyczne tablety mogłyby okazać się ziemią obiecaną. Osobiście nie obawiałbym się tak skrajnych scenariuszy, zwłaszcza że Apple zawsze może wytłumaczyć swoim fanom, że ich tablet celowo się przecież nie wygina, bo nie powinien. Poza tym, może faktycznie elastyczny telefon wcale nie byłby taki fajny?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.