Apple Pay w Polsce – wyjaśniamy krok po kroku, jak płacić iPhonem

Apple Pay w Polsce – wyjaśniamy krok po kroku, jak płacić iPhonem19.06.2018 07:01

Apple udostępniło dziś w Polsce swoją usługę płatniczą, Apple Pay. Można już dzięki temu płacić z wykorzystaniem iPhone'a we wszystkich punktach usługowych i handlowych, gdzie obsługiwane są płatności zbliżeniowe. Zanim jednak zapłacimy za swoje pierwsze zakupy z Apple Pay, konieczna jest szybka i prosta konfiguracja.

Krok 1: upewnij się, że twój bank i iPhone obsługują Apple Pay

Podobnie jak Google Pay, usługa Apple Pay bazuje na emulacji karty płatniczej (HCE) i komunikacji z terminalami płatniczymi z wykorzystaniem modułu NFC. Aby skorzystać z Apple Pay muszą być zatem spełniona dwa warunki – po pierwsze, twój bank na mocy umowy z Apple musi oferować emulację karty płatniczej na iOS-ie. Po drugie, twój smartfon musi być wyposażony w moduł NFC. Z pełną listą obsługiwanych iPhone'ów oraz banków możesz zapoznać się pod tym adresem.

Krok 2: dodaj swoją kartę płatniczą do aplikacji Wallet

Usługa płatnicza Apple Pay jest ściśle powiązana z aplikacją Wallet. Jak wskazuje sama nazwa, to ona właśnie stanowi program, w którym przechowywane są emulowane karty. W pierwszej kolejności trzeba je jednak do aplikacji dodać. Aby to zrobić, wystarczy uruchomić Wallet, a następnie wybrać pozycję Dodaj kartę. Uruchomiona zostanie wówczas aplikacja aparatu, dzięki której można zeskanować kartę – wystarczy umieścić ją przed obiektywem. Dzięki algorytmom optycznego rozpoznawania znaków, karta zostanie automatycznie dodana do portfela, dopisać trzeba jedynie datę ważności oraz CVV. Konieczne będzie także potwierdzenie w banku – w przypadku mBanku wystarczy tutaj akceptacja regulaminu, przejście pod adres nadesłany SMS-em i wprowadzenie w aplikacji podanego kodu.

[1/2] Aplikacja Wallet. To tu przechowywane są emulowane karty.
[2/2] Skanowanie karty w aplikacji Wallet. Dane można także wprowadzić ręcznie.

Do aplikacji Wallet możesz dodawać liczne karty płatnicze i kredytowe, z których jedna zawsze będzie domyślna. Oczywiście może się zdarzyć, ze konkretne zakupy użytkownik zechce opłacić inną kartą – wyboru można dokonać także w aplikacji Wallet. Po zeskanowaniu, karty zyskują tam czytelną reprezentację graficzną, tj. odwzorowany zostaje ich prawdziwy wygląd. Karty można przerzucać i w ten sposób decydować, która ma zostać wykorzystanie do opłacenia transakcji.

Krok 3: potwierdź tożsamość i płać

Najstarszym smartfonem Apple wyposażonym w moduł NFC jest iPhone 6. Transakcje w Apple Pay można potwierdzać biometryczne, z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych lub PIN-em do urządzenia. Jak to wygląda w praktyce? Otóż wystarczy uruchomić aplikację Wallet i przyłożyć palec do czytnika linii papilarnych. Możliwe jest także opłacenie transakcji przy zablokowanym ekranie. Po pozytywnej weryfikacji zostanie wyświetlona prośba o zbliżenie smartfonu do terminala płatniczego, co oczywiście należy uczynić. To wszystko, zakupy zostały opłacone.

[1/2]
[2/2]

Po głowie drapią się zapewne w tym momencie posiadacze iPhone'a X, który przecież nie posiada czytnika linii papilarnych. W przypadku najnowszej odsłony smartfonu Apple po uruchomieniu aplikacji Wallet należy dwukrotnie nacisnąć fizyczny przycisk boczny. Wówczas rozpocznie się rozpoznawanie twarzy. Po pozytywnej weryfikacji FaceID należy zbliżyć smartfon do terminalu. Z Apple Pay można płacić za produkty i usługi wszędzie tam, gdzie obsługiwane są płatności zbliżeniowe – nie ma znaczenia model terminalu czy punkt, w których chcesz opłacić transakcję.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.