Apple sprzedaje miliony iPhone'ów. To jednak Samsung jest największym producentem smartfonów

Apple sprzedaje miliony iPhone'ów. To jednak Samsung jest największym producentem smartfonów31.01.2019 12:48
Samsung, Apple i Huawei – oto najwięksi producenci smartfonów. (depositphotos)

Najwyższy czas, aby poznać wyniki sprzedaży smartfonów w 2018 roku. Na pierwszym miejscu wciąż bez zmian, chociaż lider kończy rok z zauważalnym spadkiem. Ciekawiej robi się na drugiej i trzeciej pozycji – trwa walka pomiędzy Amerykanami i Chińczykami. Pierwszą piątkę zamykają z kolei wyłącznie producenci z Państwa Środka.

Canalys: czwarty kwartał 2018 roku należał do Apple

Od ponad dwóch miesięcy słyszymy, że sprzedaż iPhone’ów znacząco spadła. Owszem, oficjalnie wyniki finansowe z działu smartfonów są gorsze niż 2017 roku. Jednakże Apple wciąż jest w naprawdę dobrej kondycji, co potwierdza raport opublikowany przez firmę Canalys. Dowiemy się z niego, że w czwartym kwartale 2018 roku największym zainteresowaniem cieszyły się iPhone’y. Apple miał sprzedać aż 71,7 mln smartfonów, czyli o 1,4 mln więcej niż Samsung i 11,2 mln więcej niż Huawei. Warto jednak zauważyć rozbieżność względem raportu Strategy Analytics, który podaje 65,9 mln iPhone’ów.

źródło: canalys.com
źródło: canalys.com

Z portfolio Apple największym zainteresowaniem w czwartym kwartale cieszył się iPhone XR, który osiągnął wynik 22 mln sprzedanych egzemplarzy. Druga pozycja należy do iPhone’a XS Max – 14 mln, trzecie miejsce zajął iPhone XS – 9 mln. Wciąż więc popularne są starsze iPhone’y, które łącznie wygenerowały około 25 mln sprzedanych egzemplarzy. Nie powinno to być zaskoczeniem. Wciąż bowiem oferują wysoką wydajność i dobrą specyfikację, kosztując odczuwalnie mniej od nowych modeli.

źródło: canalys.com
źródło: canalys.com

Według danych Canalys, cały 2018 rok należał już do Samsunga. Lider może szczycić się wynikiem 293,7 mln sprzedanych smartfonów. Wynik imponujący, aczkolwiek gorszy względem 2017 roku – spadek o 7,2 proc. Druga pozycja należy do Apple – 212,2 mln (spadek o 1,7 proc.), z kolei trzecie miejsce zajął Huawei – 206 mln (wzrost o 34,5 proc.).

IDC: Huawei może stać się liderem

Firmie Huawei udało się już wskoczyć na drugą pozycję kwartalnej sprzedaży. Jednakże całoroczna sprzedaż okazała się niższa niż wynik Apple. Mimo tego, wyraźnie widoczna jest silna tendencja wzrostowa – aż 33,6 proc., porównując rok do roku. Jeśli nawet wzrost nie będzie już aż tak imponujący, to Huawei może nie tylko wyprzedzić Amerykanów z Cupertino, ale także może wskoczyć na pozycję lidera, spychając Samsunga na drugie miejsce. Obie firmy z pierwszego i drugiego miejsca zaliczają bowiem spadki sprzedaży.

źródło: idc.com
źródło: idc.com

Raport IDC przedstawia bardzo zbliżone wyniki do danych Canalys. Główna różnica pojawia się się w okresie czwartego kwartału minionego roku i dotyczy pierwszego miejsca. Liderem jest Samsung – 70,4 mln sprzedanych smartfonów, druga jest natomiast firma Tima Cooka – 68,4 mln, trzecia pozycja należy do Huawei – 60,5 mln.

źródło: idc.com
źródło: idc.com

Cały 2018 rok należał już do Samsunga – 292,3 mln sprzedanych smartfonów (spadek o 8 proc.). Kolejne pozycje to: Apple – 208,8 mln (spadek o 3,2 proc.), Huawei – 206 mln (wzrost o 33,6 proc.), Xiaomi – 122,6 mln (wzrost o 32,2 proc.) i OPPO – 113,1 mln (wzrost o 1,3 proc.).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.