Apple sprzedaje niektóre produkty po kosztach? John Gruber dostarczył zaskakujących informacji

Apple sprzedaje niektóre produkty po kosztach? John Gruber dostarczył zaskakujących informacji02.02.2019 21:59
Zaskakujące informacje, jeśli spojrzymy na cennik Apple. (depositphotos)

Patrząc na wysokie ceny produktów Apple, niezależnie czy mówimy o nowym MacBooku Air, iPhonie XS czy Apple Watchu, można odnieść wrażenie, że firma z Cupertino żąda naprawdę wysokiej marży. W związku z tym, wypowiedź znanego blogera Johna Grubera, może okazać się zaskakująca. Twórca Daring Fireball stwierdził, że Apple wybrane produkty sprzedaje po kosztach, a nawet musi do nich dopłacać.

Apple nie zarabia na dwóch produktach?

Nie, nie chodzi o nowe iPhone’y czy MacBooki, które przynoszą firmie Tima Cooka miliardowe zyski. Warto wspomnieć, że w ostatnim kwartale produkty z logo nadgryzionego jabłka wygenerowały aż 84 mld dolarów przychodu! Według Johna Grubera, który powołuje się na własne źródła mające być blisko Apple, produktami nie przynoszącymi zysków są: przystawka Apple TV 4K i głośnik HomePod.

Apple TV 4K.
Apple TV 4K.

Apple TV 4K, który wyceniany jest na 180 dolarów (849 zł w Polsce), ma być sprzedawany po kosztach. Jeszcze ciekawsze są doniesienia dotyczące głośnika Apple HomePod, który kosztuje 349 dolarów (niedostępny w Polsce). Apple ma bowiem dopłacać do każdego sprzedanego egzemplarza.

Nie chodzi wyłącznie o części, które w przypadku HomePoda mają kosztować około 216 dolarów. Wysokie koszty związane są z wydatkami na proces opracowania urządzenia i oprogramowania, a także na jego późniejszy rozwój. W pewnym sensie dotyczy to także iPhone’a XS. Części mają kosztować około 443 dolarów, ale to nie wszystkie wydatki – trzeba w końcu zapłacić osobom pracującym nad smartfonem, programistom tworzącym nowe wersje iOS-a, trzeba też zaplanować wydatki na marketing. Jednakże, mimo tych wszystkich dodatkowych kosztów, cena iPhone’a wywindowana do 999 dolarów, skutecznie przynosi firmie wysokie zyski.

John Gruber: produkty Apple nie są zbyt wysoko wycenione

Co ciekawe, John Gruber twierdzi, że Apple tak naprawdę nie wycenia swoich produktów zbyt wysoko. Firma po prostu opracowuje produkty, które są zbyt dobre i stąd ta wysoka cena. Patrząc jednak na cenę iPhone’a XS Max czy MacBooka Pro z Touch Barem naprawdę trudno się zgodzić ze słowami Grubera. Nawet przystawka Apple TV wydaje się być przesadnie droga, jeśli porównamy ją do chociażby Xiaomi Mi Box S 4K – 300 zł.

Wracając do tematu ceny Apple TV 4K i sprzedawania przystawki po kosztach. Zaskakująca może się teraz wydać informacja o planach Apple związanych z tańszą wersją urządzenia do telewizorów. Ma ono pozwolić na dotarcie do szerszego grona odbiorców, co powinno zwiększyć popularność m.in. iTunes Store czy planowanej autorskiej usługi mającej konkurować z Netflixem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.