Apple testuje cierpliwość użytkowników i potencjalnych klientów

Apple testuje cierpliwość użytkowników i potencjalnych klientów10.12.2020 11:10
Darek Walach

Z ankiety Apple wynika jasno, że firma nadal planuje oszczędzać kosztem klientów. Być może kolejne cięcia dotkną akcesoria.

Podobnie jak to było już w przeszłości (usunięcie dedykowanej ładowarki z zestawów iPhone'a 12), tym razem przyjdzie kolej na okablowanie USB i moduł do wyjmowania karty SIM - wynika z opinii portalu branżowego wccftech.com.

Opinia dotyczy ankiety firmy Apple (w języku portugalskim), której treść udostępnił czytelnik portalu 9to5Mac. W tym badaniu zadano użytkownikom kilka pytań dotyczących iPhone'a 12 Pro Max. Chociaż producent może chcieć jedynie poznać opinie i wrażenia użytkowników iPhone'a 12, to sprawa może mieć drugie dno.

Jak wygenerować dodatkowy zysk?

Po stronie producentów sprzętu IT od lat dominuje chęć cięcia kosztów dostarczanych zestawów. Nagminną praktyką jest więc ograniczenie ilości dołączonych akcesoriów. Zmusza to klienta końcowego do dodatkowego zakupu np. ładowarki czy też okablowania niezbędnego do pełnej funkcjonalności nabytej zabawki. W tej strategii prym wiodą producenci smartfonów. W przeszłości firma Apple już pokazała, że można usunąć z pudełka np. ładowarkę.

Apple okroi ofertę akcesoriów dostępnych w zestawach iPhone'a

Po usunięciu zasilacza z oferowanych zestawów iPhone 12, o ile nie mieszkasz w Sao Paulo w Brazylii, Apple może również usunąć kable USB z przyszłych modeli iPhone'a. Może to oznaczać, że linia iPhone'a 13, która pojawi się w 2021 roku, może zapewnić klientom jeszcze mniej akcesoriów i nie będą zbyt zadowoleni z tej decyzji, jeśli się zmaterializuje.

Ankieta zawierała także inne pytania. Jedno było powiązane z funkcją odblokowania urządzeń poprzez identyfikację twarzy (Face ID). Producent zapytał o poziom zadowolenia z użytkowania tej technologii. Biorąc pod uwagę, że funkcja Face ID jest znacznie wygodniejsza niż Touch ID, jest bardzo prawdopodobne, że Apple zachowa ją i będzie nadal rozwijać w przyszłych modelach, wraz z innymi funkcjami.

Niestety Face ID ma swoje ograniczenia. Na przykład, jeśli nosimy maseczkę, Face ID nie zadziała i urządzenie zmusza nas do wpisania hasła! Możliwe, że trwająca pandemia zachęci Apple do modyfikacji funkcji rozpoznawanie wzoru twarzy i nowy iPhone 13 poprawnie zidentyfikuje naszą zamaskowaną twarz.

Nie jesteśmy pewni, jak zareagują klienci w przyszłości na brak niezbędnych kabli do ładowania i komunikacji. Pocieszeniem może być fakt, że na rynku są dostępne akcesoria innych producentów, które konkurują z Apple nie tylko cenowo, lecz także jakościowo. Warto więc zawsze się wcześniej rozejrzeć.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.