Apple wprowadza dwustopniową weryfikację użytkowników

Apple wprowadza dwustopniową weryfikację użytkowników22.03.2013 15:14
Marcin Paterek

Ujednolicenie Apple ID dla wszystkich produktów spod znaku nagryzionego jabłka niewątpliwie ułatwia życie użytkownikom, ale przy okazji stanowi także spore zagrożenie. Dość boleśnie przekonał się o tym w ubiegłym roku Mat Honan, który używał jednakowego loginu nie tylko w przypadku Apple, ale także w wielu innych miejscach. To wystarczyło, by przy użyciu socjotechnicznych sztuczek możliwe było przejęcie jego kont i ostateczne „wyczyszczenie” danych przechowywanych w iCloud. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości, koncern z Cupertino postanowił wdrożyć dwuetapowe uwierzytelnianie.

Po włączeniu usługi takie czynności, jak robienie z niezweryfikowanego urządzenia zakupów w iTunes, App Store i iBookstore, synchronizowanie plików z wykorzystaniem iCloud czy korzystanie z pomocy technicznej w zakresie Apple ID, będą wymagały podania 4-cyfrowego kodu przesłanego SMS-em lub poprzez aplikację Find My iPhone. Gdyby ktoś zgubił smartfona albo zapomniał hasła, odzyskanie konta będzie wymagało podania 14-cyfrowego kodu bezpieczeństwa, który koncern generuje losowo podczas aktywacji dodatkowych zabezpieczeń. Co ciekawe, dwustopniowej weryfikacji nie będzie można od razu włączyć jeśli niedawno dokonywano zmiany kluczowych informacji dotyczących konta (m.in. hasła lub pytania bezpieczeństwa). W takiej sytuacji użytkownik trafi pod obserwację, a Apple wyśle na jego adres e-mail z informacją o próbie aktywacji usługi. Dzięki temu koncern chce upewnić się, że nikt niepowołany nie będzie w stanie samodzielnie włączyć zabezpieczeń. Niestety, póki co na dwuetapową weryfikację mogą zdecydować się wyłącznie osoby mieszkające na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Irlandii lub Nowej Zelandii. Apple obiecuje, że będzie przyłączać do tego grona kolejne państwa, ale na razie nie wiadomo nic o konkretnych terminach.

Mobilne tokeny stają się coraz powszechniejsze, co wobec rosnącej popularności smartfonów i cyklicznych doniesień o atakach hakerów raczej nikogo nie powinno to dziwić. W przypadku Apple jest to sprawa wręcz kluczowa, bo według raportu Strategy Analytics firma ta prowadzi w rankingu popularności „chmur” dla osób prywatnych. Jego autorzy podają, że z iCloud korzystało aż 27 proc. spośród 2300 przebadanych Amerykanów. Na drugim miejscu uplasował się Dropbox (17 proc.), zaraz za nim wylądował Amazon Cloud Drive (15 proc.), a zaraz za podium z 10 proc. udziałem znalazł się Google Drive. (Warto przy tym zauważyć, że badacze nie wzięli pod uwagę SkyDrive). Co ciekawe, 9 na 10 użytkowników „chmur” Apple, Amazon i Google wykorzystywało je do przechowywania muzyki.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.