Apple wyda miliardy na nijakie komedie i „filmy dla wszystkich”

Apple wyda miliardy na nijakie komedie i „filmy dla wszystkich”26.10.2017 10:56
Jay, Flickr, CC BY 2.0
Mariusz Błoński

Apple, które ma do dyspozycji 262 miliardy dolarów w gotówce i papierach wartościowych, postanowiło część tej kwoty zainwestować we własne produkcje telewizyjne. W samym tylko przyszłym roku firma wyda na nie miliard dolarów i już szuka ludzi, którzy zaproponują i zrealizują jakieś interesujące projekty. Jeśli jednak ktoś spodziewa się kolejnego przeboju na miarę Gry o tron czy Żywych trupów to będzie mocno zawiedziony. Firma nie ujawnia co prawda swoich planów, ale jej przedstawiciele już rozmawiali z tak wieloma producentami, agentami i reżyserami, że co nieco informacji zaczęło przeciekać do opinii publicznej.

Wszystko wskazuje na to, że koncern w najbliższych latach wyda miliardy na komedie, dramaty i kino familijne. Przynajmniej na początku nie powinniśmy liczyć na nic bardziej ambitnego. Pierwsze projekty filmowe mają być skierowane do przeciętnego użytkownika urządzeń Apple'a, a że wiele z nich jest w rękach dzieci i młodzieży, będą to tzw. filmy dla wszystkich. Bez nagości, przemocy czy przekleństw.

Koncern do tak nijakich produkcji wynajmuje znane nazwiska z branży, producentów i menedżerów stojących za wielkimi przebojami, jak np. Breaking Bad. Nic więc dziwnego, że wiele osób, z którymi rozmawiali ludzie Cooka, wyszło ze spotkania rozczarowanych. Podekscytowani możliwością tworzenia filmów i seriali we współpracy z jednym z najbogatszych przedsiębiorstw, które ma w swojej ofercie bardzo popularne produkty, spotkali się z niezwykle ostrożną, wręcz konserwatywną korporacją.

Romans Hollywood i Krzemowej Doliny nie wygląda tak różowo, jak się zapowiadało. Swoich sił w przemyśle filmowym próbowały w przeszłości Yahoo! i Microsoft. Nawet Amazon, którego początkowa współpraca z Fabryką Snów wyglądała niezwykle obiecująco, coraz częściej zawodzi, a scenarzyści i producenci skarżą się zarówno na decyzje firmy co do obsady, jak i na fakt, że kupuje ona scenariusze, których potem nie realizuje.

Przemysł IT nadal jednak wydaje kolosalne kwoty na produkcje filmowe. W bieżącym roku Amazon przeznaczył na nie około 4,5 miliarda USD, Facebook i YouTube wydadzą po ponad miliard. Rekordzistą jest oczywiście skupiony na kinematografii Netflix, który w przyszłym roku chce na ten cel przeznaczyć 8 miliardów USD.

Hollywood zwraca też uwagę, że władze Apple'a najwyraźniej nie mają jeszcze skrystalizowanych planów dotyczących działań na rynku filmowym. Przedsiębiorstwo nie tylko do końca nie wie, co chce produkować, ale też, gdzie chce swoje produkcje pokazywać klientom. Wiadomo jedynie, że nie będę one dostępne w Apple Music. W jaki sposób dotrą one do konsumentów – tego wciąż nie wiadomo.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.