Apple zyskał kolejne patenty, w tym związane z wielodotykiem

Apple zyskał kolejne patenty, w tym związane z wielodotykiem28.12.2011 15:39

Amerykański Urząd Patentowy przyznał firmie Apple kolejnych 18 patentów. Tym razem portfolio firmy z Cupertino wzbogaciło się o projekt ładowarki akumulatorków, aplikację treningową dla iOS, wygląd ikony YouTube na systemie iOS, patenty związane z aplikacją do obsługi webcama (Photo Booth) i, co najważniejsze, metody rozpoznawania wejścia używane przez dotykowe wyświetlacze w urządzeniach mobilnych firmy Apple.

W sprawie ekranów dotykowych Apple otrzymał patent na proces porównywania sygnałów wejściowych do wzorca przy komunikacji z urządzeniem za pośrednictwem wielodotyku. Jest to jeden z ponad dwustu patentów związanych z iPhone'em, o których już Steve Jobs mówił podczas prezentacji pierwszego z tych urządzeń w 2007 roku. Apple opracował metodę ciągłego porównywania sygnałów wejściowych z ekranu do sygnału wzorcowego, dzięki czemu urządzenia mogą rozpoznać zbliżenie palca i odróżnić je od bezpośredniego kontaktu z pojemnościowym wyświetlaczem. Do generowania wzorcowego sygnału używany jest układ logiczny odpowiedzialny za kalibrację ekranu, na którego elementy Apple również uzyskał patent. Metodologia stosowana przez Apple wyróżniała urządzenia tej firmy na rynku zdominowanym przez ekrany rezystywne i mogące obsłużyć tylko jeden punkt dotyku. Teraz dodatkowo Apple ma kolejny punkt podparcia do walki z konkurencją, która również używa pojemnościowych wyświetlaczy i stosuje podobne rozwiązania.

Inne patenty, które trafiły dziś do portfolio firmy Apple, to na przykład projekt systemu ładującego akumulatorki w energooszczędnej ładowarce tej firmy, której oczywiście należy używać do ładowania baterii spod znaku jabłka (tak naprawdę są to Sanyo Eneloop z inną naklejką). Kilkoma patentami został objęty Photo Booth — aplikacja do robienia zdjęć wbudowaną kamerą iSight i stosowania na nich efektów. Na razie patenty, które dotyczą głównie interfejsu programu, obejmują jedynie wersję dla iOS. Patentem chroniona jest teraz również ikonka YouTube na iOS, czyli obrazek starego telewizora, oraz sposób odczytywania danych z akcelerometru.

Kilka patentów dotyczy niewydanej jeszcze aplikacji dla iOS dla centrów fitness i ich klientów. Program ma powiadamiać klientów o zniżkach, planować treningi, informować o wolnych miejscach na zajęciach z trenerami i tak dalej. Na razie nie wiadomo kiedy aplikacja się ukaże i jakie jeszcze ma mieć możliwości. Patenty zostały złożone w 2009 roku, ale od tego czasu Apple przestał skupiać się na produkcji własnych aplikacji dla iOS, więc być może asystent treningowy nigdy nie trafi na rynek. Jednak doświadczenie pokazuje, że patenty warto mieć na wszelki wypadek.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.