Awaria ING. Polacy zgłaszają problemy z logowaniem (aktualizacja)

Awaria ING. Polacy zgłaszają problemy z logowaniem (aktualizacja)29.08.2023 13:54
Mapa zgłoszeń problemów z ING (29 sierpnia 2023)
Źródło zdjęć: © downdetector.pl

Klienci banku ING nie są w stanie zalogować się do aplikacji mobilnej. Nie działa także strona internetowa. Trwa ogólnopolska awaria, co oficjalnie potwierdzili przedstawiciele banku za pośrednictwem Facebooka.

We wtorek, 29 sierpnia 2023 r., ok. godz. 13.30 rozpoczęła się awaria banku ING. Nie działa platforma bankowości internetowej ani mobilnej. Zarówno strona logowania, jak i aplikacja na telefony nie działa. W przypadku tej drugiej użytkownicy otrzymują komunikat, że "nie udało się pobrać danych".

Ogólnopolska awaria ING. Występują problemy z logowaniem

Klienci banku masowo zgłaszają problemy za pośrednictwem serwisu downdetector. O godzinie 13.30 zgłoszeń było już ponad 1,9 tys. Tam też widać, że kłopoty występują praktycznie w każdej części kraju.

Komentarze na ten temat pojawiły się także na Facebooku, gdzie przedstawiciele banku potwierdzili, że "występują kłopoty z działaniem bankowości". Zapewniają równocześnie, że pracują nad ich rozwiązaniem, ale nie został podany choćby przybliżony termin przywrócenia dostępności usług.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Fakt, że specjaliści ING są świadomi problemu i już nad nim pracują, pozwala wierzyć w to, że problemy z logowaniem w aplikacji i na stronie zostaną szybko rozwiązane.

Aktualizacja, godz. 14.40

Wygląda na to, że specjalistom ING udało się już z grubsza uporać z problemami, choć nie do końca. Zarówno aplikacja ING, jak i platforma bankowości internetowej zdają się działać jak należy w większości przypadków. Widać to też w malejącej liczbie zgłoszeń w serwisie downdetector (których wciąż jednak jest ponad 150). Na stronie także niezmiennie wyświetla się komunikat, że występują przejściowe problemy z dostępem do Mojego ING.

Aktualizacja godz. 15:25

Choć liczba zgłaszanych problemów zdziałaniem aplikacji ING w serwisie downdetector.pl wyraźnie zmalała, względem szczytowej wartości, teraz jest ich więcej niż o godz. 14:40. Ostatnia aktualizacja statusu usług ING to ponad 300 zgłoszeń problemów z ich działaniem.

Aktualizacja godz. 15:50

Awaria bankowości internetowej ING ponownie nabiera tempa. Ostatni raport z serwisu downdetector.pl mówi o wzroście liczby zgłoszeń do poziomu niemal 1,2 tys.

Aktualizacja godz. 16:50

Problemy z bankowością internetową ING nasilają się. Liczba zgłoszeń problemów dotyczących działania aplikacji i serwisu według ostatniej aktualizacji w serwisie downdetector.pl wynosiła blisko 2,2 tys., co oznacza, że bardzo wyraźnie zbliżyła się do szczytowej wartości z godz. 13:44.

Aktualizacja godz. 17:45

Awaria bankowości internetowej ING zdaje się nieco zwalniać. W najnowszej aktualizacji odnotowano mniej niż 800 zgłoszeń problemów z działaniem aplikacji i serwisu internetowego ING.

Aktualizacja godz. 18:30

Liczba zgłoszeń, które dotyczą problemów z działaniem bankowości internetowej ING spadła ok. godz 17:51 do 444, ale później nieco wzrosła do poziomu przekraczającego 450 zgłoszeń.

Aktualizacja godz. 19:55

Użytkownicy zgłaszają coraz mniej problemów z działaniem bankowości internetowej ING. Najnowsze dane mówią o 134 zgłoszeniach, co może świadczyć, że w większości udało się już uporać z problemami technicznymi. Nie zapominajmy jednak, że podobna sytuacja miała miejsce dziś ok. godz. 14:40.

Aktualizacja, 30.08.2023, godz. 08.10

Wygląda na to, że problem został opanowany. Nie napływają już nowe zgłoszenia, a ze strony ING zniknął komunikat o przejściowych trudnościach. Teraz już wszystko powinno działać jak należy.

Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.