Awaria Messengera. Są problemy z wysyłaniem wiadomości (aktualizacja)

Awaria Messengera. Są problemy z wysyłaniem wiadomości (aktualizacja)16.06.2023 08:03
Awaria Facebook Messengera
Źródło zdjęć: © downdetector

Facebook Messenger nie działa prawidłowo. Od wczesnych godzin rannych w piątek użytkownicy z całej Polski zgłaszają problemy głównie z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości.

Wysyłanie wiadomości w Messengerze nie u wszystkich działa, jak należy. Ze zgłoszeń w serwisie downdetector wynika, że problem dotyczy wybranych osób w całej Polsce i nasila się od wczesnych godzin rannych. Wcześniej podobna fala zgłoszeń usterki Messengera została odnotowana wczoraj późnym wieczorem. Raporty spłynęły m.in. z Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Krakowa, Katowic, Gdyni czy Szczecina.

Ze zgłoszeń użytkowników Facebook Messengera wynika, że problem dotyczy głównie wysyłania i odbierania wiadomości. 26 proc. osób skarży się natomiast po prostu na aplikację. W amerykańskiej wersji serwisu downdetector widać korelację i podobną skalę zgłoszeń usterki Messengera w USA. Tutaj także liczba wyraźnie wskazuje na to, że problem nie jest powszechny i występuje tylko u wybranych osób.

Kolejna fala awarii Messengera w ciągu ostatnich 24 godzin, Źródło zdjęć: © downdetector
Kolejna fala awarii Messengera w ciągu ostatnich 24 godzin
Źródło zdjęć: © downdetector

W tej chwili trudno ocenić, jak długo potrwa rozwiązywanie problemów przez Messengera i przywrócenie wszystkiego do działania. Skala awarii mimo wszystko jest stosunkowo mała i możliwe, że nie jest szczególnie priorytetowo traktowana przez administratorów. W mediach społecznościowych nie dotarliśmy do oficjalnego stanowiska Facebooka, który komentowałby niedyspozycję Messengera. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Aktualizacja, godz. 9:15

Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że problemy Messengera tylko narastają. Liczba zgłoszeń w szczycie przekroczyła już 280 raportów. Nadal problem Messengera wydaje się dotykać tylko część użytkowników, ale pozostaje widoczny dla osób w całym kraju. Na tę chwilę nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość, nim usterka Messengera zostanie usunięta.

Usterka Messengera nasila się, Źródło zdjęć: © downdetector
Usterka Messengera nasila się
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 11:05

Niestety, problemy z Facebook Messengerem wyłącznie narastają. Obecnie według serwisu downdetector odnotowywanych jest już na bieżąco ponad 460 raportów o awarii. Wciąż nie wiemy, co może być przyczyną problemów i jak długo może potrwać przywracanie sprawności Messengera.

Nadal nasilająca się awaria Messengera, Źródło zdjęć: © downdetector
Nadal nasilająca się awaria Messengera
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 13:25

Fala zgłoszeń awarii Messengera nadal narasta i w szczycie przekroczyła już 500 zgłoszeń. Wiele wskazuje na to, że problem z komunikatorem może się objawiać w różny sposób. Jedna z naszych czytelniczek zwraca uwagę, że w jej przypadku występują tylko problemy z wyświetlaniem zdjęć i GIF-ów. Z komentarzy innych wynika zaś, że awaria może także uniemożliwiać wysyłanie i odbieranie jakichkolwiek wiadomości.

Nadal nieopanowana awaria Messengera, Źródło zdjęć: © downdetector
Nadal nieopanowana awaria Messengera
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 19:40

Awaria Messengera trwa. Pomimo upływu tak wielu godzin, Facebookowi nie udało się uporać z problemem, który pojawił się w czwartek wieczorem i zaczął przybierać na sile w piątkowy poranek. Po osiągnięciu szczytowych wartości (powyżej 500) liczba zgłoszeń w serwisie downdetector zaczęła stopniowo maleć około godz. 17:30. Dwie godziny później jednak liczba raportów wciąż utrzymuje się na poziomie 350, co wyraźnie pokazuje, że nadal wielu użytkowników ma kłopoty z normalnym funkcjonowaniem komunikatora.

Awaria Mesenngera trwa, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria Mesenngera trwa
Źródło zdjęć: © downdetector

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.