Awaria na Allegro. Sprzedawcy nie mogą załadować panelu zamówień (aktualizacja)

Awaria na Allegro. Sprzedawcy nie mogą załadować panelu zamówień (aktualizacja)15.02.2021 08:48
Allegro ma problem z menadżerem sprzedaży, źródło: downdetector, fot. Oskar Ziomek

Na Allegro trwa awaria, w wyniku której nie da się załadować panelu z listą zamówień od kupujących. O ile dla prywatnych sprzedawców może to w praktyce oznaczać stosunkowo niegroźne opóźnienie, dla zawodowców to paraliż pracy, a klienci muszą się spodziewać opóźnień w realizacji ich zamówień. Jak wynika ze zgłoszeń pojawiających się w serwisie downdetector, problem zaczął się pojawiać tuż przed godziną 8:00.

Jak dotąd do serwisu napłynęło kilkaset zgłoszeń od użytkowników Allegro, którzy potwierdzają, że problem dotyczy panelu zamówień. "Nie działa zakładka zamówienia, nie działa import przesyłek do menedżera Inpostu. Nie można pracować" – brzmi jeden z najnowszych komentarzy w chwili tworzenia niniejszego tekstu. Jak wynika z mapy zgłoszeń, raporty napływają z wielu miejsc w kraju, przez co można zakładać, że usterka ma charakter ogólnopolski i nie zależy od regionu.

Na Allegro nie da się załadować listy zamówień od kupujących, fot. Oskar Ziomek.
Na Allegro nie da się załadować listy zamówień od kupujących, fot. Oskar Ziomek.

Na swoim profilu na Facebooku Allegro ustosunkowało się już do problemu, odpowiadając na posty wybranych, skarżących się na sprawę osób. "Wiemy o tej sytuacji. Działamy w sprawie. Przepraszamy za niedogodności" – odpisał serwis jednemu z użytkowników blisko trzy kwadranse temu, ale problem zdaje się wciąż występować.

Ostatnio podobny problem na Allegro miał miejsce w grudniu ubiegłego roku, kiedy w okresie przedświątecznym system odmówił posłuszeństwa w jeszcze większym zakresie. Wówczas problemy dotyczyły także bezpośrednio kupujących i osób chcących dopiero sprzedać swoje produkty.

Aktualizacja, godz. 9:15

Jak wynika ze znacznego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector oraz naszych obserwacji, zakładka Zamówienia na Allegro jest już dostępna i opisywane problemy już nie występują.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.