Awaria w banku Pekao. Tysiące klientów zgłasza problem (aktualizacja)

Awaria w banku Pekao. Tysiące klientów zgłasza problem (aktualizacja)26.04.2024 22:12
Geograficzny rozkład zgłoszeń o awarii banku Pekao
Źródło zdjęć: © Downdetector

W piątek 26 kwietnia, w godzinach wieczornych wystąpiły problemy z serwisem transakcyjnym i aplikacją banku Pekao. Awarię i niedostępność części usługa zgłaszali użytkownicy z całej Polski.

"Przerwa techniczna Coś poszło u nas nie tak. Ale spokojnie, już pracujemy nad tym. Wracamy za chwilę!" – taki komunikat ujrzeli w piątek wieczorem klienci banku Pekao, usiłujący zalogować się przez stronę WWW do bankowego serwisu transakcyjnego.

Problemy zgłaszali także użytkownicy aplikacji mobilnej Peopay, a także klienci banku, usiłujący zrealizować różne płatności online.

Informacja o awarii na stronie banku, Źródło zdjęć: © Pekao
Informacja o awarii na stronie banku
Źródło zdjęć: © Pekao

Awaria została potwierdzona przez bank m.in. na oficjalnym profilu na Facebooku, gdzie opublikowano komunikat: "Aktualnie możecie mieć trudności w korzystaniu z aplikacji PeoPay i serwisu Pekao 24. Pracujemy nad przywróceniem poprawności działania systemów. Przepraszamy za wszelkie niedogodności."

Awaria ma zasięg ogólnopolski - zgłoszenia o problemach napływają z całego kraju, a jej skalę pokazuje również wielogodzinna niedostępność kluczowych usług. Informacje na ten temat są raportowane przez klientów banku za pośrednictwem serwisu Downdetector, a także w serwisach społecznościowych.

Do momentu publikacji tego tekstu bank nie wydał komunikatu z informacją o przyczynach awarii ani planowanym terminie jej zakończenia.

Aktualizacja, godz. 22:50

Jak wynika z informacji przesłanych przez Bank Pekao S.A. "wszystkie systemy i płatności działają już prawidłowo." Bank przeprasza za utrudnienia.

Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.