Awaria w mBank. Nie działa BLIK, bankowość internetowa i szybkie przelewy (aktualizacja)

Awaria w mBank. Nie działa BLIK, bankowość internetowa i szybkie przelewy (aktualizacja)06.04.2020 12:37
mBank walczy z awarią BLIK-a i bankowości internetowej, fot. Getty Images

mBank ma problem ze swoimi usługami. Jak wynika z raportów użytkowników zgłaszanych w serwisie DownDetector, wielu osobom nie działa bankowość internetowa oraz szybkie płatności przelewami i BLIK-iem. Użytkownicy banku informują o awarii na łamach oficjalnego Facebooka mBanku.

Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria. Bank odpowiada na posty indywidualnie i w chwili pisania niniejszego tekstu nie poinformował oficjalnie o problemach na szerszą skalę. Z raportów wynika jednak, że usterka jest poważna, bo dotyczy użytkowników w zasadzie w każdej części kraju, a głównie w okolicy Warszawy, Katowic czy Trójmiasta. W ciągu ostatnich minut do serwisu DownDetector napłynęło kilkaset zgłoszeń.

mBank walczy z awarią, źródło: DownDetector.
mBank walczy z awarią, źródło: DownDetector.

Z postów klientów banku na Facebooku wynika, że problemy są różnego rodzaju. Jeden z użytkowników zwraca uwagę, że aplikacja bankowości po prostu bardzo wolno działa, ktoś inny komentuje, że nie może z niej skorzystać, bo Usługa jest w tej chwili niedostępna. Wiele osób skarży się na brak możliwości realizacji szybkich przelewów oraz opcji skorzystania z BLIK-a.

W swoich odpowiedziach mBank dziękuje za zgłoszenia i zapewnia, że analizuje sprawę, jednak nie tłumaczy, co jest przyczyną usterki. Można więc zakładać, że sprawa jest na tyle świeża, że programiści dopiero analizują, jak rozwiązać ten problem.

Aktualizacja, godz. 13:20

Niemal równo z naszą publikacją, mBank potwierdził problemy z bankowością w oficjalnym poście i prosi użytkowników o cierpliwość.

Przy okazji pojawia się potwierdzenie, że problemy dotyczą m.in. BLIK-a. Obsługa kart nie powinna być jednak dotknięta usterką i to właśnie przy ich pomocy mBank zaleca teraz płacić.

Aktualizacja, godz. 15:20

mBank poinformował, że problemy zostały już rozwiązane. Od godziny 15:00 wszystkie usługi powinny działać sprawnie i bez opóźnień.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.