Awaria w banku Santander. Nie działa bankowość internetowa (aktualizacja)
Awaria w banku Santander uniemożliwia klientom korzystanie przez internet z jakichkolwiek usług. Obecnie nie ma możliwości zalogowania się do bankowości internetowej, a co za tym idzie – wykonywania przelewów, czy choćby sprawdzenia stanu konta. Santander sugeruje korzystanie z aplikacji mobilnej, z czym nie powinno być problemu.
03.02.2020 | aktual.: 03.02.2020 19:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O usterce poinformowano na Facebooku, ale potwierdzenie można także znaleźć w danych serwisu Downdetector. W ciągu ostatnich minut problem zgłosiło już kilkaset osób. Wszystko wskazuje na to, że usterka ma charakter ogólnopolski. Z raportów wynika, że problemy mają klienci Santandera w zasadzie w całym kraju, a między innymi w Krakowie, Katowicach, Warszawie czy Gdańsku.
Niestety, na razie nie wiadomo, jak długo potrwają problemy. Santander informuje jednak, że prace nad rozwiązaniem usterki już się toczą. Nie udostępniono jednak żadnych szczegółów, przez co trudno szacować, z jak poważną usterką bank ma do czynienia.
W kontekście Santandera warto pamiętać o phishingu, przez który nieuważni klienci banku mogą z łatwością stracić swoje oszczędności. Oszuści wysyłają spreparowane wiadomości e-mail, w których link prowadzi do fałszywej strony bankowości. Jeśli użytkownik nie zorientuje się w porę, że nie ma do czynienia z bankiem, a jedynie podróbką systemu logowania, w kilka chwil może udostępnić swoje dane logowania przestępcom. Więcej o tym problemie można przeczytać w odrębnej publikacji.
Aktualizacja, godz. 19:00
Jak podał Santander tuż przed godziną 16:00, problem został już rozwiązany i bankowość powinna świetnie działać u wszystkich użytkowników.