Awaria w Banku Pekao. "Logowanie nie działa" (aktualizacja)

Awaria w Banku Pekao. "Logowanie nie działa" (aktualizacja)07.11.2022 10:59
Trwa awaria w Pekao
Źródło zdjęć: © downdetector

Bank Pekao walczy z awarią, w wyniku której klienci mają problem głównie z aplikacją mobilną. Jak wynika ze zgłoszeń, do aplikacji Pekao po prostu nie da się zalogować, a tym samym skorzystać z jakiekolwiek funkcji bankowości.

Do serwisu downdetector wpłynęło już ponad 1500 zgłoszeń klientów Pekao, którzy zwracają uwagę na problem z aplikacją mobilną. Z komentarzy wynika, że nie da się do niej zalogować, a tym samym w praktyce dostać do swojego konta. "Skandal, żeby nie mieć w godzinach szczytu dostępu do własnych pieniędzy" - pisze jedna z oburzonych klientek. "Aplikacja nie działa" - podaje ktoś inny.

Raporty dotyczące awarii w Banku Pekao spływają w praktyce z całej Polski. Najwięcej zgłoszeń pojawiło się m.in. w Lublinie, Krakowie, Łodzi, Warszawie, Trójmieście i okolicy Katowic. W praktyce można założyć, że problem występuje w całym kraju. Klienci Pekao zauważyli usterkę tuż przed godziną 10:00. Od tamtego czasu liczba raportów jak na razie tylko rośnie.

Trwa awaria w Pekao, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria w Pekao
Źródło zdjęć: © downdetector

Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo potrwa naprawa. Bank Pekao jest już jednak świadomy problemu. W mediach społecznościowych jeden z wpisów klienta został krótko skomentowany: "pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu". Niestety nie podano przy tym choćby szacowanego czasu potrzebnego na przywrócenie aplikacji "do życia". Będziemy obserwować ten problem i aktualizować niniejszą publikację na bieżąco.

Aktualizacja, godz. 11:30

Liczba zgłoszeń w serwisie downdetector nadal narasta. Wszystkich jest już ponad 2000, a z nowych komentarzy klientów Pekao wynika, że problemy z logowaniem nie dotyczą tylko aplikacji, ale także strony. W praktyce problem z dostępem do bankowości może więc także występować z poziomu komputerów. Wciąż nie wiadomo, jak długo może potrwać naprawa.

Informacja o utrudnieniach na stronie logowania do Pekao24, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Informacja o utrudnieniach na stronie logowania do Pekao24
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

"Przepraszamy za te utrudnienia. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Prosimy o chwilę cierpliwości" - brzmi jedna z najnowszych wypowiedzi Pekao w mediach społecznościowych w odpowiedzi na komentarz klienta o awarii.

Aktualizacja, godz. 15:30

Wnioskując z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, awaria Banku Pekao została już najpewniej rozwiązana i bankowość działa bez zarzutu.

Awaria Pekao zakończyła się, Źródło zdjęć: © donwdetector
Awaria Pekao zakończyła się
Źródło zdjęć: © donwdetector

Bez wątpienia była to jednak jedna z większych awarii tego typu w ostatnim czasie. Utrudnienia trwały dobrych kilka godzin, co z pewnością mogło mieć wpływ nie tylko na prywatne osoby, ale także wydajność pracy instytucji korzystających właśnie z tego banku.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.