Awaria w Santander Bank Polska. Problem z logowaniem (aktualizacja)

Awaria w Santander Bank Polska. Problem z logowaniem (aktualizacja)08.12.2023 13:14
Santander walczy z awarią
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Santander Polska walczy z awarią logowania do bankowości - wynika z narastających lawinowo raportów klientów w serwisie downdetector. Problemy zaczęły się około godziny 12:15, a liczba zgłoszeń w chwili pisania niniejszego tekstu przekroczyła już 1000.

Polacy masowo zgłaszają awarię w banku Santander, co na bieżąco odnotowuje serwis downdetector. Jak wynika z raportów, problem dotyczy przede wszystkim logowania w aplikacji mobilnej. Niewielka część klientów Santandera zgłasza jednak również problemy związane z realizacją przelewów. Możliwe więc, że w niektórych przypadkach logowanie działa, ale awaria daje o sobie znać na dalszych etapach w bankowości.

Z danych serwisu downdetector wynika, że zgłoszenia awarii w Santanderze spływają z większości dużych miast, w tym z Krakowa, Warszawy, Łodzi czy Wrocławia. W mediach społecznościowych, ani na stronie Satnader Bank Polska nie ma na tę chwilę informacji o awarii, toteż trudno szacować, jak długo może potrwać jej usuwanie.

Trwa poważna awaria w Santanderze, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa poważna awaria w Santanderze
Źródło zdjęć: © downdetector

Klientom pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie awarii w banku. Zakładając, że raporty w dewndetectorze oddają wiernie faktyczną sytuację klientów, można zakładać, że problem dotyczy tylko aplikacji mobilnej i podczas korzysta z bankowości internetowej Santandera przy komputerze, żaden problem się nie pojawia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 13:43

Jak na razie problem z logowaniem w banku Santander nie ustaje. Do serwisu downdetector spłynęło już ponad 3500 zgłoszeń z całej Polski, a ich liczba nadal lawinowo rośnie. Wszystko wskazuje na to, że problem jest więc poważny. Santander Bank Polska jak na razie nie opublikował w tej sprawie żadnej informacji.

Liczba zgłoszeń awarii Santandera rośnie lawinowo, Źródło zdjęć: © downdetector
Liczba zgłoszeń awarii Santandera rośnie lawinowo
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 14:02

Santander Bank Polska potwierdził w mediach społecznościowych trwającą awarię. Z kolei w serwisie downdetector liczba zgłoszeń nadal utrzymuje się na wysokim poziomie i przekracza 3 tysiące.

Aktualizacja, godz. 15:02

O godzinie 15:00 problem z logowaniem do aplikacji banku Santander nadal występuje. Administratorzy profilu banku na Facebooku odpowiadają klientom, że nie są w stanie podać dokładnej godziny zakończenia prac naprawczych. W serwisie downdetector nie maleje liczba raportów awarii Santandera i nadal przekracza 2600 zgłoszeń.

Nadal trwa awaria Santandera, Źródło zdjęć: © downdetector
Nadal trwa awaria Santandera
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 16:07

Kolejna godzina za nami i problemy nadal nie ustąpiły. Liczba zgłoszeń zmalała, ale wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie (ok. 2 tys. zgłoszeń). Trudno też wskazać choćby przybliżony termin zakończenia awarii, jako że administratorzy facebookowego profilu banku Santander przestali się udzielać w komentarzach.

Aktualizacja, godz. 17:12

Utrzymuje się wysoka liczba zgłoszeń w serwisie Downdetector.pl. Nie ustają także komentarze na Facebooku. Krótko mówiąc: awaria w banku Santander trwa. Nadal nie wiadomo też, kiedy można spodziewać się rozwiązania problemów, które trapią użytkowników niemal od południa.

Aktualizacja, godz. 18:25

Awaria w banku Santander dobiegła końca. O godz. 17:55 na facebookowym profilu banku pojawił się komunikat o zakończeniu utrudnień – "Bardzo Was przepraszamy za tę sytuację. Wiemy, że wpłynęła na Wasz komfort. Obecnie aplikacja działa poprawnie" – napisano. Dynamiczny spadek zgłoszeń widać także w serwisie Downdetector.pl, a zatem koniec problemów jest faktem.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.