Aż 60! Tyle modeli iPhone'ów sprzedaje teraz Apple...

Aż 60! Tyle modeli iPhone'ów sprzedaje teraz Apple...13.09.2017 13:10

Apple podczas wczorajszej prezentacji nowych iPhone'ów na każdym kroku nawiązywał do Steve'a Jobsa. Amfiteatr jego imienia, cytaty z jego prezentacji, he would be proud of us. Bullshit, ja myślę, że gdyby Jobs dowiedział się, że Apple ma obecnie w swojej ofercie aż sześćdziesiąt modeli iPhone'ów (SE, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X, wszystko w różnych kombinacjach kolorów i pojemności), wpadłby do Cupertino i zrobił wiatrak.

Jedną z rzeczy, z której Jobs był najbardziej znany, to umiejętność upraszczania rzeczywistości. To wbrew pozorom bardzo trudna sztuka, skupić się tylko na tym, co faktycznie kluczowe, dobrze to zidentyfikować i oddzielić grubą kreską rzeczy niepotrzebne. Branża nowych technologii generalnie tego nie potrafi i Apple był tu wyjątkiem. Przykładowo, jeśli spojrzycie na portfolio notebooków Lenovo, Della czy HP, zobaczycie setki modeli, od których może zakręcić się w głowie. To właśnie z tego powodu przeciętny konsument ma trudności z wyborem odpowiedniego sprzętu i często kończy z urządzeniem, z którego nie do końca jest zadowolony. Apple zawsze szedł pod prąd temu trendowi, był komputer, notebook, telefon, tablet i tyle. Wybór był ograniczony i moim zdaniem miało to więcej zalet, niż wad. Ta filozofia jest wciąż żywa, co widać po najnowszym iTunes - wydana właśnie wersja 12.7 dla komputerów z macOS i Windows w ramach rozwoju pozbawiona została sklepu z aplikacjami dla iOS. I słusznie, bo był tam niepotrzebny.

Niestety, w przypadku flagowego produktu Apple, sprawy idą w odwrotnym kierunku. Podczas wczorajszej prezentacji Apple pokazał aż trzy nowe modele smartfonów, które nie zastąpiły, tylko poszerzyły dotychczasową ofertę. Mamy teraz małego iPhone'a SE, średnich rozmiarów 6/7/8, dużych rozmiarów 6/7/8 Plus i będącego gdzieś po środku X. To świetna strategia na zarabianie pieniędzy w sytuacji, kiedy brak pomysłów na innowacje. Bo co by nie mówić o modelu X, to innowacyjnych pomysłów w nim nie ma, podobnie jak efektu WOW (absolutnie wszystko, co zaprezentowano podczas prezentacji, wyciekło do mediów tygodnie wcześniej). Jest za to efekt WOW, jeśli spojrzeć na rozmiary rosnącego portfolio iPhonów w ofercie Apple - mamy w czym wybierać, aż 60 różnych kombinacji modeli, rozmiarów i kolorów. Samo policzenie tego zajęło mi dłuższą chwilę...

Nie wiem jak wy, ale ja wolałbym, żeby wczoraj Apple pokazał tylko jeden model X, przypiął do niego (jak zwykle) astronomiczną metkę cenową i szybko wycofał poprzednie modele. Dlaczego tego nie zrobił? Ano dlatego, że byłaby to kompletna klapa, nowy model X nie jest na tyle przełomowy, żeby stać się koniem pociągowym całego konglomeratu, szczególnie biorąc pod uwagę cenę (która celuje bardziej w prestiż, niż innowacje). Co sądzicie?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.