Bank ING ostrzega przed oszustami: uwaga na podszywaczy żądających podania hasła

Bank ING ostrzega przed oszustami: uwaga na podszywaczy żądających podania hasła08.12.2018 16:01
Bank ING ostrzega przed naciągaczami (depositphotos)

Ważna informacja dla wszystkich klientów banku ING. Jak się okazuje, w ostatnich dniach wciąż można paść ofiarą oszustwa, jeśli zaufa się podejrzanym telefonom, SMS-om, a także e-mailom. Problemy prawdopodobnie nie są incydentalne, bo bank zdecydował się opublikować na swojej stronie ostrzeżenie. Jak się okazuje, klienci mogą przez przypadek odebrać połączenie, wiadomość SMS lub e-mail zachęcające do podjęcia kroków, w wyniku których można stracić pieniądze z konta.

Jak wynika z komunikatu, oszuści dzwonią do nieświadomych klientów banku podając się za jego pracowników i proszą o podanie prywatnych danych lub tych związanych z logowaniem do internetowej bankowości. Trafić można zarówno na rozmowę telefoniczną z podszywaczem, jak i wiadomości SMS lub e-maile, w tym przypadku zachęcające do kliknięcia w przesyłany link. W przypadku tych ostatnich mowa jest najprawdopodobniej o ataku, który opisywaliśmy kilka dni temu.

Przykład wiadomości SMS od oszustów, źródło: ING.
Przykład wiadomości SMS od oszustów, źródło: ING.

Zależnie od przypadku, klient może być wzywany do zalogowania się na podanej stronie po to, by zabezpieczyć konto przed nieautoryzowanym dostępem po ostatniej awarii banku lub odblokować je, bo teoretycznie zostało wcześniej zablokowane z powodu włamania. Wszystkie te informacje są jednak zmyślone i wysyłane tylko po to, by zyskać dostęp do konta nieświadomego zagrożenia klienta banku.

ING zwraca więc uwagę, by dokładnie czytać wszystkie komunikaty oraz z rozwagą słuchać konsultantów, którzy podają się za pracowników banku. Warto przy tym mieć na uwadze podstawowe zasady bezpieczeństwa, a więc pamiętać, by nie podawać telefonicznie swoich prywatnych danych, a tym bardziej pełnego loginu lub hasła.

Bank zaznacza, że jedyne czego może wymagać od klienta podczas tego typu kontaktu, to podanie kodu uwierzytelniającego, ale tylko wtedy, kiedy to klient dzwoni do banku. W przypadku kontaktu w drugą stronę podawanie jakichkolwiek informacji nie jest więc konieczne. Więcej o sugerowanych przez ING zasadach bezpiecznego logowania można przeczytać na stronie banku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.