Bankowość mobilna w Bankach Spółdzielczych w dwa tygodnie #prasówka

Bankowość mobilna w Bankach Spółdzielczych w dwa tygodnie #prasówka09.03.2016 15:13
Łukasz Maślanka

Prawie milion klientów Banków Spółdzielczych w Polsce jest wykluczonych mobilnie. To problem łatwy do rozwiązania, bo dostosowanie istniejących stron internetowych i bankowości elektronicznej zajęłoby zaledwie kilka tygodni i kosztowało mniej niż 50 tys. zł. Takie wnioski płyną z badań prowadzonych przez firmę Lizard Media, która analizuje rynek bankowości mobilnej w Polsce.

Większość dużych banków ogólnopolskich oferuje już swoim klientom dostęp do usług bankowych za pomocą smarfonu i tabletu. Najczęściej wykorzystywane technologie to zaawansowane aplikacje natywne lub hybrydowe, a także strony internetowe w wersji lite. Te pierwsze wymagają budowy systemu bankowości mobilnej, który działa na kilku platformach oraz wielu wersjach systemów: Android, Windows Phone oraz iOS. Jak wynika z analizy Lizard Media przeprowadzonej w lutym br., już tylko 36 proc. dużych banków detalicznych wciąż nie ma dostępu do bankowości mobilnej. Natomiast wśród Banków Spółdzielczych to aż 90 proc.

Problem w tym, że większość mniejszych banków myśli, że aby wprowadzić bank w świat mobilny potrzebna jest skomplikowana aplikacja natywna, która ingeruje w zabezpieczenia bankowości elektronicznej, wymaga masy pieniędzy i jeszcze więcej czasu – mówi Paweł Biliński, UX Manager w Lizard Media. Nie należy się temu dziwić, ponieważ jeszcze do niedawna banki te wprowadzały bankowość elektroniczną na swoje strony internetowe i pamiętają jak bolesny, czasochłonny i kosztowny był to proces – dodaje Paweł Biliński.

Tymczasem Lizard Media, która analizuje sytuację banków pod kątem ich dostępu do usług poprzez smartfony i tablety twierdzi, że w większości przypadków dostosowanie stron www, a zarazem umożliwienie dostępu do systemu bankowości elektronicznej przez urządzenia mobilne, zajęłoby bankom kilka tygodni. W większości przypadków ten proces kosztowałby mniej niż 50 tys. zł.

W niektórych przypadkach strony internetowe oferują bardzo podstawową funkcjonalność, a system e-bankowości jest nieskomplikowany – mówi Paweł Fijałek, project manager w Lizard Media. W takich przypadkach dostosowanie czcionek oraz grafik do standardu RWD (Responsive Web Design), czyli stron dobrze dostosowanych do wyświetlania na urządzaniach mobilnych, może zająć nawet tydzień. Zabezpieczenia bankowe pozostają bez zmian, nie trzeba dostosowywać ich do każdego typu urządzenia i wersji systemu dostępnych na rynku urządzeń mobilnych z osobna. Wystarczy zająć się ich sposobem wyświetlania – tłumaczy Paweł Fijałek.

Jak twierdzi Paweł Biliński z Lizard Media: Na tym polega prostota tego dostosowania i łatwość w poszerzeniu możliwości systemu o świat mobilny. Podobnie jak w przypadku dużych banków ogólnopolskich, bankowość mobilna może być efektywnie zaprzęgnięta do służby marketingu, reklamy i sprzedaży również w Bankach Spółdzielczych. Ich klienci cieszyć mogliby zaś cieszyć się łatwym dostępem do informacji o transakcji poprzez telefon.

W tej chwili na rynku działa około 560 Banków Spółdzielczych, w większości zrzeszonych w dwóch grupach: SGB (Spółdzielczej Grupie Bankowej) liczącej 202 banki oraz BPS (Grupie Banku Polskiej Spółdzielczości), która skupia 358 banków. W sumie obsługują ponad milion klientów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.