BlackBerry Classic – firma chce wrócić do sprawdzonych, klasycznych rozwiązań

BlackBerry Classic – firma chce wrócić do sprawdzonych, klasycznych rozwiązań30.10.2014 11:38
Redakcja

Ostatnie lata nie były łaskawe dla firmy BlackBerry. Podobnie jak Nokia, przespała ona rewolucję smartfonową, co doprowadziło ją na skraj całkowitego upadku i zupełnie zmarginalizowało na rynku. W przeciwieństwie do Nokii statek o nazwie BlackBerry ciągle jednak płynie. Jest poważnie uszkodzony, w wielu miejscach przecieka, ale nie poddaje się. Plany firmy są ciekawe, ma zamiar zawinąć do macierzystego portu, tam, gdzie zawsze mogła liczyć na zainteresowanie.

Dowiedzieć się o tym możemy z listu otwartego Johna Chena, CEO firmy skierowanego do użytkowników. Według niego źle się działo w ostatnim czasie. Wszystko to było spowodowane chęcią gonienia konkurencji, nawiązaniem z niej równorzędnej walki. Taka pogoń za nowościami wdrażanymi przez innych producentów jest zresztą bardzo kusząca. Czas jednak na inne działanie. Czas najwyższy na powrót do klasycznych rozwiązań, które przez lata budowały potęgę tej firmy i jej markę. Nie chodzi jednak o to, aby zawrócić do epoki "kamienia łupanego". Rzecz w tym, aby iść własną drogą nie patrząc się na to, co takiego robi konkurencja i jak reagują na nią klienci. Znaleźć własną niszę i dbać o nią tak bardzo, jak to tylko możliwe. Rozwiązaniem tej kwestii ma być najnowszy smartfon BlackBerry Classic.

Rynek pokazuje, że kolejne gadżety i kolejne funkcje mimo wszystko są przyjmowane i przy większych lub mniejszych nakładach finansowych, wreszcie osiągają sukces. Jest tak z inteligentnymi zegarkami, których funkcje są bardzo ograniczone, jest ze specjalnymi opaskami do trenowania, które również trudno nazwać specjalnie użytecznymi... a jednak popyt da się wygenerować sztucznie, wzbudzając w klientach pożądanie. To nic, że później będą zastanawiać się, po co to im, ważne, że kupią, zapłacą, dorzucą się do budżetu firmy. Aktualny rynek wymusza działania innowacyjne, co pokazuje choćby ostatni krok firmy Sony – Japończycy doszli do wniosku, że nie są w stanie wprowadzać nowego, naprawdę sensownego z punktu widzenia nowości flagowca dwa razy do roku. Dlatego rezygnują z takiej strategii.

Według CEO BlackBerry, innowacja nie oznacza wcale konieczności „wysadzania w powietrze” tego, co już działa, co sprawdza się w wielu sytuacjach. Tworzyć coś innowacyjnego nie oznacza wywracania wszystkiego do góry nogami, zupełnego zrywania z czymś, co zostało dobrze przyjęte i pomimo upływu czasu, nadal funkcjonuje tak, jak powinno. Tak właśnie jest z fizyczną klawiaturą, tak jest ze świetnymi gładzikami, które od lat towarzyszyły „jeżynkom”. Szczegóły dotyczące nowego modelu nie są jeszcze znane, ale wiadomo, że ma to być konstrukcja klasyczna, tyle że z najnowszą wersją systemu operacyjnego od BlackBerry, który dla wielu jest krokiem w dobrą stronę, który spełnia wymagania podążania za rynkiem, nie psując dotychczasowych konwencji. Wszystko to z nieco większym, lepszym ekranem niż ten znany np. z serii Bold.

Czy powrót do klasycznych rozwiązań ma sens? Z pewnością jest to pewien sposób, tym bardziej, że typowy rynek konsumencki jest coraz bardziej tłoczny i walka na nim to już wydzieranie sobie każdego skrawka terenu. BlackBerry ma tymczasem do zaoferowania wiele przede wszystkim użytkownikom oczekującym stabilności, a także dobrych rozwiązań biznesowych. Jak pokazują ostatnie doniesienia, niedawno zaprezentowany kwadratowy model Passport cieszy się dużą popularnością. Fani świecidełek mogą się z tego śmiać, ale jak widać, marka ma swoich fanów. Nie tylko zresztą w garniturach, czego przykładem jest choćby amerykańska celebrytka Kim Kardashian, która ostatnio wyraziła zainteresowanie przejęciem całego BlackBerry.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.