BlackBerry wychodzi na prostą, Kim Kardashian chciałaby uratować firmę

BlackBerry wychodzi na prostą, Kim Kardashian chciałaby uratować firmę28.10.2014 16:12

Po ostatnich doniesieniach o tym, że Lenovo ma chrapkę na BlackBerry, nad firmą zawisło czarne widmo. Wygląda jednak na to, że przejęcie jest mało prawdopodobne, a BlackBerry może się podnieść i o własnych siłach powrócić do dawnej świetności.

4 listopada minie rok, od kiedy John Chen kieruje firmą BlackBerry. Nowy CEO ma opinię cudotwórcy i eksperta od wyciągania przedsiębiorstw z kryzysów, jego obecność w BlackBerry budziła więc spore nadzieje. Akcje firmy podrożały, a w zakończonym w sierpniu kwartale fiskalnym BlackBerry zanotowało mniejszą niż przewidywano stratę. Sam Chen wydaje się być dobrej myśli i zapowiedział, że jeszcze mają kilka wiader w pogotowiu, ale już udało się ugasić ogień, na którym miała być przygotowywana stypa.

Chen wykonał kilka ciekawych posunięć. Z pewnością spore oszczędności przyniosło przeniesienie części produkcji do fabryk Foxconnu. Według analityków dobrym posunięciem jest także przywrócenie do życia telefonu ze sprzętową klawiaturą – w końcu marka BlackBerry z takich jest znana i na nich wyrobiła sobie opinię.

O BlackBerry Passport, modnym kwadracie z klasyczną klawiaturą, było swojego czasu głośno, ale… trudno go kupić. Chętnych nie brakuje i ceny urządzenia na szarym rynku są wręcz szalone. Wczoraj na eBayu urządzenie kosztowało 1825 dolarów, dziś cena przekroczyła 2 tysiące. Passport kosztuje oczywiście dużo mniej – został wyceniony na 599 dolarów w sklepie producenta, na Amazonie zaś można kupić kilka sztuk za nieco ponad 700 dolarów, ale wiąże się to z bardzo długim, liczonym w miesiącach, czasem oczekiwania. Tym razem firma postawiła na produkcję małych partii, przez co w niektórych krajach (Malezja) klienci narzekają na bardzo małą dostępność urządzeń. W Polsce ma go niewiele sklepów i nie wszędzie jest dostępny od ręki.

Analitycy nie są zgodni w ocenie takiego kreowania zapotrzebowania. Z jednej strony widać, że Passport się sprzedaje – nabywców znalazło 475 tysięcy sztuk i w listopadzie BlackBerry będzie na plusie. Z drugiej zaś można uznać, że małe dostawy oznaczają powolną sprzedaż, więc i powolne zyski, co może negatywnie odbić się na kondycji finansowej firmy w dłuższej perspektywie. Chen uważa jednak, że zapotrzebowanie jest wysokie, a pustki w magazynach dobrze wróżą.

Nie tylko firma Lenovo jest zainteresowana kupnem BlackBerry. Podczas trwającej właśnie konferencji Code/Mobile do miłości do tej marki przyznała się Kim Kardashian-West, której wykupienie firmy także przeszło przez myśl. BlackBerry to jej serce i dusza i jeszcze niedawno nie była w swojej miłości odosobniona. Co prawda Kim używa iPhone'a do korzystania z serwisów społecznościowych i robienia zdjęć, ale do pisania maili używa wyłącznie BlackBerry. Jej ulubiony model to Bold, którego niestety nie ma już w sklepach. Dlatego też Kim ma w zapasie… jeszcze trzy. Jeśli jeden z nich się zepsuje, natychmiast poluje na eBayu na kolejną sztukę na wszelki wypadek. Gwiazda przyznała również, że obawia się końca działalności firmy. Niestety w wywiadzie nie padło pytanie o to, co miłośniczka BlackBerry sądzi o modelu Passport i czy uważa, że kwadraty są modne.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.