Błąd logowania w mBanku. Klienci mają problem ze swoimi hasłami (aktualizacja)

Błąd logowania w mBanku. Klienci mają problem ze swoimi hasłami (aktualizacja)09.02.2022 17:42
Źródło zdjęć: © mBank | Lukasz Krol

Klienci mBanku, którzy w hasłach mają niektóre znaki specjalne – sugerowane przez mBank jako silne zabezpieczenie – nie mogą dostać się na swoje konto. O problemach powiadomiła nas jedna z czytelniczek.

"Logowanie nie powiodło się. W nowym serwisie transakcyjnym zmieniła się lista dozwolonych znaków specjalnych. W Twoim haśle znajduje się znak niedozwolony (np. znak euro, litery z innego alfabetu niż polski)" – wyjaśnia mBank w komunikacie, który wyświetla się klientom podczas próby logowania. "Zmień hasło dzwoniąc na mLinię lub w placówce banku" – podpowiada bank.

Źródło zdjęć: © Czytelniczka
Źródło zdjęć: © Czytelniczka

Nasza czytelniczka po kontakcie z bankiem usłyszała, że innym rozwiązaniem może być również wyczyszczenie ciasteczek. "Twierdzą, że to nie ich wina. Zrobili jakąś zmianę i blokują ludziom dostęp do pieniędzy" – skarży się klientka.

Zmiana dozwolonych znaków specjalnych wykorzystywanych w hasłach do logowania z założenia powinna zwiększać bezpieczeństwo poprzez rozszerzanie ich listy. Tymczasem wygląda na to, że w mBanku została ona uszczuplona. Listę nowych dozwolonych znaków można sprawdzić na stronie banku.

Aktualizacja

W odpowiedzi na naszą wiadomość przedstawiciele mBanku przekazali, że nie zarejestrowano problemów z logowaniem i nie zmieniano listy znaków specjalnych. Bank dodał, że przyjrzy się dokładnie tej sprawie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.