Błąd w Hangoutach rujnuje marzenia Google o integracji usług

Błąd w Hangoutach rujnuje marzenia Google o integracji usług03.07.2015 16:55

Trudno stwierdzić, aby komunikator Hangout mógł wśród niezaawansowanych użytkowników konkurować z komunikatorami konkurencji. Aplikacji wciąż daleko do zainteresowania, jakim cieszy się analogiczna usługa oferowana na przykład przez Facebooka. Ostatnie doniesienia o błędzie poważnie ograniczającym funkcjonalność komunikatora mogą sprawić, że wkrótce będzie on powodował jeszcze mniejsze zainteresowanie.

Google sukcesywnie zmierza do zrealizowania dość karkołomnej misji możliwie jak największej integracji swoich najważniejszych usług. Jak pisaliśmy ponad rok temu pomysł zintegrowania komunikatora internetowego i aplikacji służącej do wysyłania SMS-ów już wówczas budził kontrowersje.

Od tego czasu rynek komunikatorów zmienił się bardzo istotnie. Pojawiły się nowe aplikacje, których twórcy prześcigają się w wynajdywaniu procesu komunikacji na nowo. W ten sposób powstają czasami trudne do zrozumienia fenomeny, jak choćby bijący rekordy popularności Snapchat, którego funkcjonowanie i popularność trudno w zasadzie racjonalnie wyjaśnić.

Jak na dzisiejszym rynku odnajduje się Hangout? Trudno stwierdzić, aby jego popularność wynikała z wielu innych czynników, niż fakt, że jest preinstalowany na większości urządzeń mobilnych. Część z ich użytkowników być może zdecydowała się nawet, aby z komunikatora korzystać także do wysyłania SMS-ów. Wkrótce może się to zmienić – pojawiają się liczne donosienia, że wysyłanie SMS-ów z Hangoutów jest niemożliwe.

Nie są jak dotąd znane szczegóły techniczne dotyczące błędu. Wiadomo jedynie, że liczni użytkownicy otrzymują komunikat o treści: „wiadomość nie została wysłana”. Nieznana jest także precyzyjna liczba użytkowników, którzy doświadczyli błędu, co pozwoliłoby oszacować skalę problemu. Niemniej na prężnie rozwijającym się rynku komunikatorów takie komplikacje mogą być dla Hangoutów szybką drogą do zapomnienia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.