Błędy w iPhone'ach się mnożą. Apple ignoruje je nawet w swoich reklamach

Błędy w iPhone'ach się mnożą. Apple ignoruje je nawet w swoich reklamach19.03.2018 10:25

Jeszcze kilka lat temu Apple jednoznacznie kojarzyło się z jakością oprogramowania. W znakomitej większości przypadków, o ile nie zawsze, działało bezproblemowo i szybko. Ostatnie lata są jednak nieco inne. W produktach Apple coraz częściej pojawiają się błędy w oprogramowaniu, często związane nawet z podstawowymi funkcjami. Dobrym przykładem był swego czasu nienadążający za szybkim użytkownikiem kalkulator.

Nowa reklama iPhone'a X i jego możliwości odblokowywania urządzenia twarzą dzięki FaceID zdaje się tylko potwierdzać, że Apple przywiązuje coraz mniejszą wagę do dopracowywania szczegółów, a przynajmniej – coraz gorzej to firmie wychodzi. Reklamie ogólnie trudno coś zarzucić, bo jest dynamiczna, obfituje w kolory i stworzona została w typowym dla Apple stylu. Bardziej spostrzegawczy widzowie dopatrzyli się w niej jednak wpadki – nie czytając przez chwilę dalej niniejszej publikacji, obejrzyjcie spot i sprawdźcie sami czy zwrócilibyście na nią uwagę?

Okazuje się, że spostrzegawczym widzom nie umknął widok animacji powiadomienia o wiadomościach na ekranie blokady. Oglądając reklamę wystarczy na chwilę odwrócić wzrok lub nie przyjrzeć się wystarczająco, jednak istotnie – animacja nie jest realizowana jak należy: kolejna wiadomość pojawia się na ekranie iPhone'a zanim jasna belka powiadomienia rozszerzy się wystarczająco, by zrobić jej miejsce. Jeszcze kilka lat temu, gdy firma była w rękach Steve'a Jobsa coś takiego byłoby nie do pomyślenia – magię wokół jakości sprzętu i oprogramowania tworzyć miały w pierwszej kolejności własnie dopracowane w każdym detalu reklamy.

Choć po pierwsze zastanawiające jest dlaczego nikt z twórców reklamy nie zwrócił na to uwagi, to po drugie zwrócić należy również uwagę jak wiele czasu zajmuje Apple poprawienie nawet tak niewielkich błędów. Usterki związane z animacjami (w tym dokładnie taka, jak ma miejsce w reklamie) zgłaszane są przez użytkowników od dawna, a przykładem niech będzie Benjamin Mayo, który identyczny problem sygnalizował na Twitterze jeszcze w listopadzie ubiegłego roku.

Stopklatka z nowej reklamy FaceID (około 50. sekundy).
Stopklatka z nowej reklamy FaceID (około 50. sekundy).

Chociaż widniejący w reklamie problem z animacją jest stosunkowo niewielki, bo tylko wizualny i rzeczywiście trzeba się przyjrzeć, by go zauważyć, to zwraca uwagę jak wiele Apple musi ostatnio poprawić. Użytkownikom pozostaje mieć nadzieję, że kolejne wydanie systemu iOS niekoniecznie obfitować będzie w następne, niekoniecznie dopracowane tak jak kiedyś funkcje, ale przede wszystkim rozwiąże znane już teraz kłopoty i drobne błędy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.