Brak ładowarki do iPhone 12 poważnie wkurzył Brazylijczyków. Apple ukarany

Brak ładowarki do iPhone 12 poważnie wkurzył Brazylijczyków. Apple ukarany21.03.2021 14:17
iPhone 12 [fot. James D. Morgan/Getty Images]

Portal Gizmodo, powołując się na informacje opublikowane przez 9to5Mac i tłumaczenia raportu z brazylijskiego serwisu informacyjnego Tilt, donosi o karze blisko 2 milionów dolarów dla Apple za brak ładowarek przy zakupie iPhone'a 12. Firma została ukarana przez organy regulacyjne ze stanu Sao Paulo.

Brak ładowarek w pudełkach zawierających iPhone'a 12 wywołał liczne kontrowersje wśród fanów [url=]Apple[/url] i nie tylko. Wiele osób zaznaczało, że przy tak wysokiej cenie za smartfona, ładowarka to konieczność. Zwłaszcza że cena samego urządzenia, w zależności od wybranej opcji waha się od 3599 złotych do nawet 7199 złotych. Pomimo tego, chętnych na jego zakup nie brakowało i wciąż nie brakuje, a Apple nie zamierza zmienić swojej decyzji.

Brazylijczycy mają sporo zarzutów wobec Apple

Nie wszyscy do końca zaakceptowali postanowienie giganta technologicznego, czego przykład opisał portal Gizmodo. Na jego łamach możemy przeczytać, że brazylijska agencja ochrony praw konsumentów Procon-SP oprócz braku ładowarki, zarzuciła też Apple'owi rozpowszechnianie wprowadzających w błąd reklam, odmowę naprawy wadliwych urządzeń i zawieranie umów na nieuczciwych warunkach. Zarzuty wydają się naprawdę poważne.

Chodzi tutaj przede wszystkim o to, że firma odmawiała naprawy urządzeń, które jak się okazało, nie są tak wodoodporne, jak wynikało z reklam. Lekceważyła też klientów, którzy zgłaszali problemy z niektórymi funkcjami po aktualizacji oprogramowania. Dodatkowo warunki zawieranych umów były tak skonstruowane, że firma mogła uniknąć odpowiedzialności za liczne nieprawidłowości.

Apple broni się, że zrezygnowało z dodawania ładowarek oraz słuchawek do całego zestawu ze względu na obawy dotyczące środowiska, a swoją decyzję wdraża od momentu wypuszczenia na rynek iPhone'a 12. Tłumaczenie może nie do końca przekonywać, zwłaszcza że każdy, kto nabędzie nowego iPhone'a 12, nie będzie w stanie z niego korzystać bez ładowarki. Słuchawki wydają się być bardziej dobrowolną opcją. Jeśli jednak kilka osób zrezygnuje z ich nabycia, nie wpłynie to w drastyczny sposób na zmniejszenie ilości elektronicznych odpadów.

- Apple musi zrozumieć, że w Brazylii istnieją solidne przepisy i instytucje dotyczące ochrony konsumentów. Musi szanować to prawo i instytucje - powiedział dyrektor wykonawczy agencji Procon-SP, Fernando Capez, którego cytuje Gizmodo.

Kara 2 milionów dolarów nie wydaje się zbyt dotkliwa dla tak dużej firmy jak Apple. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę przychody, które wypracowuje przedsiębiorstwo. Według Gizmodo wyniosły one 100 miliardów dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku. Istnieje również opcja odwołania się od decyzji Procon-SP do brazylijskich instytucji sądowych. Wydaje się jednak, że kara nie zmieni polityki giganta technologicznego w kwestii sprzedaży smartfonów z ładowarkami.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.