Bruce Willis wystąpił w reklamie za pomocą technologii deepfake. Planowane jest 15 spotów

Bruce Willis wystąpił w reklamie za pomocą technologii deepfake. Planowane jest 15 spotów19.08.2021 19:03
Bruce Willis
Źródło zdjęć: © GETTY, WireImage | Jim Spellman

Znany aktor Bruce Willis zdecydował się wystąpić w reklamach rosyjskiego operatora telefonicznego i dostawcy internetu MegaFon. Co ciekawe, Willis nie pojawił się na planie filmowym reklamy. Jego udział został wygenerowany za pomocą technologii deepfake.

Serwis Russia Beyond podaje, że w ramach produkcji reklamy wykorzystano technologię generowania twarzy do wygenerowania rysów twarzy Bruce'a Willisa. Jego rolę na planie odegrał inny aktor, po czym, za pomocą deepfake, otrzymał on twarz gwiazdy Hollywood.

Deepfake przyszłością reklamy?

Vasili Bolshakov, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w MegaFon opowiedział o szczegółach tworzenia spotów reklamowych. Inżynierowie ze studia Deepcake wybrali dużą ilość zdjęć i filmów z udziałem celebryty. Udało im się uzyskać 34 000 próbek treści, które następnie zostały wykorzystane przez sieć neuronową do stworzenia wizerunku postaci Bruce'a Willisa. 

Jego zdaniem deepfake stwarza nowe możliwości w czasach pandemii. Za pomocą tej technologii studia filmowe są w stanie dostarczać widzom wysokiej jakości treści z dowolnymi aktorami z całego świata, omijając problemy związane z ograniczeniami wywołanymi przez pandemię koronawirusa.

Spora gaża, mały wkład

Zagraniczne media podają, że aktor za swój "występ" w reklamie sieci komórkowej mógł otrzymać kwotę pomiędzy 1, a 2 milionami dolarów. Nie wiadomo jednak czy jest to wynagrodzenie za jedną reklamę, czy też za całą serię 15 spotów.

Biorąc jednak pod uwagę, że cała praca aktora ograniczyła się do wyrażenia zgody na wykorzystanie jego wizerunku, można odnieść wrażenie, że są to najłatwiej zarobione pieniądze w karierze aktora. Pomysł firmy MegaFon na zrealizowanie kampanii reklamowej w tej sposób może też budzić niepokój i obawy o przyszłość branży filmowej. Czas pokaże jednak jak bardzo deepfake wpłyną jeszcze na produkcję wideo.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.