BZ WBK chce weryfikować klientów po głosie, infolinia wymusza próbki

BZ WBK chce weryfikować klientów po głosie, infolinia wymusza próbki06.02.2018 14:37

Wygląda na to, że znane wszystkim metody weryfikacji klienta podczas korzystania z produktów bankowości internetowej, czy też telefonicznej są już dziś niewystarczające. Po kolejne metody sięga bank BZ WBK, który od teraz swoich klientów chce weryfikować na podstawie głosu. Co więcej, nie ma od tego odwołania, a pobieranie próbek wymuszane jest na klientach podczas rozmów.

Na problem zwraca uwagę Niebezpiecznik, gdzie czytamy o nowych zapisach w informacjach o ofercie dla klientów VIP. Jak widać, klient może w niej na własne życzenie skorzystać z nowej metody weryfikacji za pomocą biometrii głosowej, co wyeliminuje konieczność korzystania z numeru PIN.

Zamożny klient ma wybór
Zamożny klient ma wybór

W tym nie byłoby jeszcze nic złego, gdyby nie fakt, że równolegle klienci niekorzystający z oferty VIP zmuszani są do pozostawienia próbki głosu podczas rozmowy z infolinią banku. Niebezpiecznik przytacza przykład klienta, który pomyliwszy kilkukrotnie hasło do bankowości internetowej, zadzwonił na infolinię, by odblokować dostęp. Został tu poinformowany o konieczności zostawienia przy okazji próbki głosu, a gdy odmówił – bank odmówił odblokowania dostępu do konta.

Jak nietrudno się domyślić, użytkownicy nie są zadowoleni z takiego obrotu sprawy. Zaskoczeniem może być także fakt, iż tego typu forma weryfikacji wystarczy do dowolnych operacji związanych z kontem, w tym zlecania przelewów i korzystania z ofert kredytów. Obawy pojawiają się w zakresie skuteczności i bezpieczeństwa, także tego związanego nie tylko z rozpoznawaniem użytkownika, ale też przechowywaniem przez bank próbki głosu. Mimo wszystko lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie użytkownikom wyboru, który w tym przypadku zarezerwowany został tylko dla VIP-ów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.