[CeBIT 2015] CeBIT podupada, zmienia formułę, biznes ponad wszystko!

[CeBIT 2015] CeBIT podupada, zmienia formułę, biznes ponad wszystko!17.03.2015 14:20

Od 16 do 20 marca w Hanowerze trwają targi technologiczne CeBIT 2015. Jeszcze do niedawna mogły się reklamować jako największe na świecie, niestety rozwój imprez takich jak Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie, Consumer Electronic Show (CES) w Las Vegas i konsumenckie targi Internationale Funkausstellung (IFA) w Berlinie spowodował, że podczas tegorocznej edycji próżno jest szukać jakichś spektakularnych premier. Główny nacisk to biznes.

Właściwie wrócono do formuły z lat 80-tych, kiedy to targi były jedynym miejscem, gdzie spotykali się przedstawiciele producentów i zainteresowanych ich sprzętem kupców. Przechadzając się po kilku halach próżno szukać ogromnych stoisk takich firm jak ASUS, Samsung, MSI czy Gigabyte, które w poprzednich latach przyciągały nie tylko wielkością, ale też przepychem oraz ilością rozdawanych gadżetów. To świetny przykład pokazujący, że producenci, którzy do tej pory czerpali zyski z komputerów stacjonarnych, coraz bardziej przesuwają ciężar promocji na notebooki (które zresztą też nie robią już takiej furory), tablety i smartfony. A nade wszystko widać po tegorocznym CeBIT, że główny tematem targów jest łączenie wszystkiego ze wszystkim, wariacje na temat chmury plus wszędobylski internet rzeczy. Całość została okraszona sporą dawką spotkań w interesach. Złaknieni gadżetów i prezentów nie mają tutaj czego szukać.

[1/2]
[2/2]

Powrót do formuły, która statystycznemu Niemcowi nie przypadnie do gustu, miał straszny wpływ na frekwencję. Dość często zdarzają się hale wyludnione i ponure, nie mówiąc już o przestrzeniach pomiędzy nimi, które są zwyczajnie puste. Jedynie część poświęcona Chinom (kraj partnerski tegorocznej edycji CeBIT) może się pochwalić zwiększonym zainteresowaniem. Ogólnie jednak jest po prostu przeraźliwie nijako.

[1/2]
[2/2]

Mimo wszystko zapraszamy do śledzenia dobrychprogramów. Będziemy opisywać co ważniejsze i ciekawsze stoiska. Nie ominiemy też kilku polskich firm, swego rodzaju rodzynków, które pojawiły się w tym wielonarodowym zestawieniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.