[CES 2015] Seagate chce „stwarzać przestrzeń dla ludzkiego doświadczenia”

[CES 2015] Seagate chce „stwarzać przestrzeń dla ludzkiego doświadczenia”06.01.2015 13:02

Choć Seagate na tegorocznym CES nie miało do zaoferowania anispektakularnych telewizorów 4K, ani modnych opasek fitness, to nieznaczy, że w ofercie tego znanego producenta twardych dysków nie manic ciekawego. Wręcz przeciwnie, firma stara się pokazać, żemechaniczne napędy wciąż mają przyszłość, pozostająniezastąpionym sposobem przechowywania dużych ilości danych.

Na targi Seagate przyjechało przede wszystkim z nowym logo,mającym nawiązywać do aktywnego życia,ponieważ teraz firma stwarza przestrzeń dla ludzkiegodoświadczenia – cokolwiek byto miało znaczyć. Możecie je w pełnej, animowanej formie zobaczyćna korporacyjnej stronie,nie sposób jednak oprzeć się wrażeniu, że stare logo zkoncentrycznie ułożonych łuków miało w sobie więcej elegancji.

Z nową wizualną tożsamościąSeagate zaprezentowało całą linię całkiem ciekawych produktów,oferowanych w całkiem przystępnych cenach. Pierwszym z nich jestSeagate Seven – cienki, jednotalerzowy zewnętrzny dysk 2,5” oniskim profilu (7 mm), pojemności 500 GB i szybkości obrotowej 5400RPM. Na tle innych zewnętrznych napędów wyróżnia go ciekawaestetyka retro stalowej obudowy, cicha praca i odporność naprzeciążenia. Dysk podłączany jest przez interfejs USB 3.0, takżeprzez wtyczki microUSB, tak aby mogli z niego skorzystać teżużytkownicy tabletów. Sugerowana cena detaliczna tego napędu to100 dolarów.

Drugi zaprezentowany dysk to też500 GB (i niewykluczone, że fizycznie to ten sam napęd). Różnicąjest obudowa – w modelu Wireless zamiast stalowej koperty dostajemyobłe, plastikowe pudełeczko, z którym łączymy się przezrozgłaszaną przez niego sieć Wi-Fi (802.11b/g/n/ac), lub przez USB(tym razem tylko 2.0). Napęd ten ma własny akumulator, ładowanyprzez gniazdko USB i pozwala na strumieniowanie mediów poprotokołach Airplay i Chromecast, do sprytnych telewizorów Samsungai LG, przez aplikację mobilną na Androida i iOS-a, a także przezprzeglądarkę internetową. Nabywców ma przyciągnąć najpewniejkolorami obudowy do wyboru – oprócz zwykłej szarości i bielidostajemy pyszną strażacką czerwień, turkus i cytrynową zieleń.Sugerowana cena detaliczna to 130 dolarów.

Jak komuś możliwości Wirelessnie wystarczają, to może sięgnąć po Wireless Plus. Model tenoferuje pojemności dysków 1 TB i 2 TB, komunikację bezprzewodowąz nawet siedmioma klientami jednocześnie i co chyba najważniejsze,wsparcie dla strumieniowania mediów po DLNA.

Mimo że własne chmury nie sądziś tak modne, jak w zeszłych latach, Seagate chce nam sprzedaćpudełko na taką własną, samokonfigurującą się chmurę. Tymrazem jest to zwykłe czarne pudełko o nazwie Personal Cloud –prosty dysk sieciowy, który w zamierzeniu ma być centralnymośrodkiem dla przechowywania multimediów czy kopii zapasowych dlacałego domu. Oferowane są dwie wersje – jednozatokowa idwuzatokowa. Pierwsza mieści pojedynczy dysk 3,5” o pojemności 3TB, 4 TB lub 5 TB, druga wykorzystuje dwa dyski 3,5”, domyślniezestawione w RAID 1 i zapewniające pojemność 2 TB, 3 TB i 4 TB.Niezainteresowani niezawodnością mogą przełączyć urządzenie wtryb RAID 0, uzyskując w ten sposób z obu dysków do 8 TBpojemności.

Z Personal Cloud możemystrumieniować media po AirPlayu, Chromecaście i DLNA (czyli np. nakonsole do gier), podobnie jak w wypadku Seagate Wireless obsługiwanesą też Smart TV, tablety z Androidem i iOS-em, oraz przeglądarki.Osobista chmura od Seagate pozwala także na automatyczne tworzeniekopii zapasowych z komputerów z Windows i OS X, z urządzeńmobilnych z Androidem i iOS-em, synchronizowanie się z sieciowymidyskami Google'a, Dropboksa, Baidu, Yandeksa i Amazonu (co ciekawe,na liście nie ma OneDrive Microsoftu), a także uruchamianierozmaitych aplikacji, w tym stosu LAMP czy klienta BitTorrenta.Seagate oferuje darmowe SDK do urządzenia, licząc, że niezależniprogramiści przygotują więcej aplikacji dla ich sprzętu.Zarządzanie odbywa się przez panel webowy lub aplikację mobilną,a jeśli odpowiednio sobie skonfigurujemy router, będziemy mogli doPersonal Clouda uzyskać także zdalny dostęp. Ceny detaliczne majązaczynać się od 170 dolarów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.