Chińczycy nie pozostają bierni wobec zachowań Trumpa. Nie chcą korzystać z iPhone'ów

Chińczycy nie pozostają bierni wobec zachowań Trumpa. Nie chcą korzystać z iPhone'ów23.05.2019 19:07

Choć według statystyk iPhone'y w Chinach nigdy nie były sprzętem wiodącym, nie oznacza to, że korzysta z nich tam niewielu ludzi. Odsetek użytkowników sprzętu Apple'a w Państwie Środka szacuje się na 9 proc., a to de facto prawie 125 mln osób. Teraz, po nałożeniu na Huawei restrykcji handlowych przez administrację Trumpa, grupa ta zmaga się z problemem natury moralnej – donosi "South China Morning Post".

To właśnie słaba sprzedaż iPhone'ów na terenie Chin była głównym powodem niższych niż pierwotnie szacowano przychodów Apple'a w pierwszym kwartale fiskalnym. Media alarmują o rosnącym w siłę ruchu "bojkotu Apple'a". Chodzi o ludzi, którzy z premedytacją omijają produkty firmy z Cupertino, aby w ten sposób manifestować patriotyzm ekonomiczny. Jednocześnie wyrazić sprzeciw wobec polityki USA, które już od pewnego czasu coraz intensywniej daje się we znaki Huawei. Wystarczy choćby przypomnieć ubiegłoroczne aresztowanie dyrektor finansowej firmy, Meng Wanzhou.

Jak wynika z najnowszego raportu "SCMP", decyzja o dodaniu Huawei na czarną listę handlową jeszcze bardziej podirytowała Chińczyków, którzy posiadanie iPhone'a zaczęli postrzegać jako "krępujące". Wielu dotychczasowych użytkowników sprzętu Apple'a ponoć niezwłocznie wymieniło swój smartfon. Nie chcą być kojarzeni z poparciem dla Ameryki.

iPhone? To symbol "żenady"

– Trochę żenujące jest wyciąganie iPhone'a z kieszeni, kiedy wszyscy dyrektorzy firmy korzystają z Huawei – powiedział Sam Li, pracownik państwowej firmy telekomunikacyjnej z Pekinu, cytowany przez "SCMP". – Przejdźcie na Huawei! Nienawidzę tych hipokrytów [USA] – skomentował inny przedstawiciel. Jeszcze inny postawił na argumenty rzeczowe: "Nadeszła era 5G, a Huawei ma znacznie bardziej zaawansowane technologie niż Apple".

Trochę paradoksalnie, wszystko to oznacza, że obostrzenia Trumpa mogą odbić się przeciwko niemu. W roku 2018 Huawei dostarczył 260 mln smartfonów, z czego 105 mln na rynku rodzimym, osiągając tam 26,4 proc. udziału w całkowitej sprzedaży. Jeśli mieszkańcy Chin, jak deklarują, popędzą do sklepów po kolejne modele, to dadzą radę w dużym stopniu skompensować straty poniesione w Europie i Stanach Zjednoczonych. W takim scenariuszu jedynym przegranym okazuje się Apple, gdyż trudno sobie wyobrazić, że reszta świata równie chętnie przyjmie drogie iPhone'y.

Odpływ użytkowników od Huawei jest bardzo prawdopodobny, ale – zwłaszcza w Europie – przede wszystkim na rzecz Samsunga, oferującego smartfony we wszystkich przedziałach cenowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.