Chmura Adobe ma już milion użytkowników, firma bierze się teraz za sprzęt dla grafików

Chmura Adobe ma już milion użytkowników, firma bierze się teraz za sprzęt dla grafików18.09.2013 14:40

Po raz pierwszy od rozpoczęcia swojej działalności, Adobe Systemszajmie się sprzętem komputerowym. Chwaląc się pozyskaniem pierwszegomiliona abonentów chmury Adobe Creative Cloud, firma poinformowałateż o zamiarze wprowadzenia na rynek podłączonego do chmury pióraoraz cyfrowej linijki już w pierwszej połowie 2014 r.Wieści o pracach nad tymi urządzeniami pojawiły się już wcześniej,podczas konferencji AdobeMAX 2013, wtedy jednak przedstawiano je jeszcze jako eksperymentyna drodze do analogowej przyszłości.Teraz Adobe ujawniło, że zarówno „Project Mighty”, czyliinteligentne piórko do rysowania, jak i „Project Napoleon”,towarzysząca mu linijka, zostały już zbudowane przez firmę Adonit,znaną z produkcji rozmaitych gadżetów do urządzeń mobilnych.[img=adobehardware]Zarówno pióro jak i linijka mająwspółdziałać z iPadem, a pełnię swoich możliwości pokazywać popodłączeniu do Adobe Creative Cloud. Pióro pozwala na rysowanie liniio grubości zależnej od siły nacisku, a także wykonywanie innychoperacji graficznych, wybieranych z palety narzędzi wyświetlanej ponaciśnięciu przycisku u jego podstawy, zaś linijka po umieszczeniu naekranie wywołuje prowadnice, pozwalające na precyzyjne rysowanielinii prostych. Oba urządzenia łączą się z tabletem Apple'a przezBluetooth. Urządzeniom będą towarzyszyły nowe aplikacje, ProjectParallel i Project Contour, przypominające narzędzie Kuler dokomponowania palet, ale służące do budowania bibliotek kształtów.[img=adobe-mighty][join][img=adobe-napoleon]Co skłoniło jedną znajważniejszych software'owych firm na świecie do zajęcia sięsprzętem? Michael Gough, wiceprezes doświadczenia projektowania wAdobe, wyjaśnia, że zmienili się sami klienci firmy. Ci korzystającyz Photoshopa i Illustratora profesjonaliści nagle stali się mobilni,nastawieni na tworzenie we współpracy z innymi, na wykorzystaniesetek różnych narzędzi – i Adobe dopasowało się do nich.Pojawiła się też druga grupaklientów, określana jako pokolenie Instagramu. Sąto ludzie, którzy dzięki cyfrowym narzędziom i cyfrowymdoświadczeniom odkrywają, że są kreatywni. Adobe musitworzyć usługi i narzędzia, które pozwolą ludziom tym nawiązaćkontakt ze swoją kreatywnością –wyjaśnił Gough.Nie ma jednak co liczyć na to, żegadżety od Adobe będą tanie – na początku firma chce sięskoncentrować na profesjonalistach, a ceny mają to odzwierciedlać.Dlatego też takie kwestie jak np. wsparcie dla Androida czy Windowszostały zepchnięte na dalszy plan (najwyraźniej w świecie Adobeprofesjonaliści to użytkownicy sprzętu Apple).Adobe Systems poinformowało też,że jest bardzo zadowolone z zakończenia sprzedaży „pudełkowych”aplikacji i przejścia na model subskrypcji oprogramowania i usług.Model ten pozwala nam dopasować się do wymagańwspółczesności znacznie lepiej, niż byłby kiedykolwiek w staniezrobić to stary model –stwierdził Scott Morris, dyrektor marketingu Adobe. Podkreślił przytym, że dzięki zmianom tym produkty Adobe stały się atrakcyjniejszenie tylko dla projektantów, ale także dla deweloperów, sięgających podostępny za darmo w chmurze Adobe pakiet narzędzi Edge. Przekłada sięto na liczbę subskrybentów – w ciągu ostatnich trzech miesięcy,abonament w Creative Cloud wykupić miało ponad trzysta tysięcy osób.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.