Chrome kontra natarczywe reklamy: w lipcu Google zmieni zasięg blokad

Chrome kontra natarczywe reklamy: w lipcu Google zmieni zasięg blokad09.01.2019 23:05
Chrome zablokuje natarczywe reklamy na całym świecie

Google jest na dobrej drodze, by zmniejszyć liczbę natarczywych reklam, które pojawiają się w internecie. Narzędziem jest tutaj projekt Chromium i siłą rzeczy przeglądarka Chrome, a najnowszymi krokami – zmiany w zasięgu działania najważniejszych blokad. Jak się okazuje, jeszcze w tym roku przeglądarka zacznie blokować natarczywe reklamy na całym świecie, bo na tę chwilę robi to wyłącznie na komputerach użytkowników w Europie i Ameryce Północnej. Zmiana jest wynikiem decyzji o rozszerzeniu na cały świat zasięgu standardów ustalonych przez Coalition for Better Ads.

O szczegółach zmian można przeczytać na blogu Chromium. Google zaznacza tu, iż Chrome blokuje tylko te reklamy, które są dla użytkowników najbardziej uporczywe. Od zawsze bowiem Google był zwolennikiem reklam w sieci i wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Krytyka kierowana jest wyłącznie w kierunku natarczywych reklam, które utrudniają konsumpcję treści w internecie.

Reklamy, które uznawane są za szczególnie uporczywe, źródło: Google, Coalition for Better Ads.
Reklamy, które uznawane są za szczególnie uporczywe, źródło: Google, Coalition for Better Ads.

Aby wybrać właściwe reklamy do zablokowania, stosowane są zasady ustalone przez wymieniają już koalicję. Jak podaje Google, twórcy zasad bazowali tu między innymi na opiniach kilkudziesięciu tysięcy użytkowników i ostatecznie stworzyli listę typów reklam, które uprzykrzają życie internautom i należy je blokować. W przypadku stron wyświetlanych na komputerach chodzi więc na przykład o wyskakujące okienka czy automatycznie uruchamiane filmy z dźwiękiem. Na urządzeniach mobilnych do natarczywych reklam zaliczyć można natomiast między innymi szybko zmieniające kolory animacje.

W przypadku Chrome'a zmiany mają wejść w życie 9 lipca 2019 roku. Przeglądarka zacznie wówczas blokować uporczywe reklamy bez względu na to, w jakiej części świata jest użytkownik. Korzystając z okazji Google przypomina, że twórcy stron internetowych w każdej chwili mogą dostosować swoje witryny do ustalonych standardów, które nie są przecież tajemnicą. O szczegółach można przeczytać na stronie Coalition for Better Ads.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.