Ciemny motyw powinien trafić do każdej aplikacji na Androidzie – Google przedstawia atuty

Ciemny motyw powinien trafić do każdej aplikacji na Androidzie – Google przedstawia atuty09.11.2018 15:08
Google zachęca programistów aplikacji do stosowania ciemnych motywów (depositphotos)

W ręce twórców aplikacji na Androida trafiają nowe rozwiązania, które Google przedstawia podczas konferencji dla programistów. Wiemy już między innymi, że system będzie gotowy, by obsługiwać urządzenia z zaginanymi wyświetlaczami, a także zaoferuje nowe metody aktualizowania aplikacji, dzięki którym twórcy będą mogli łatwiej wymuszać na przykład instalację łatek bezpieczeństwa. To jednak nie wszystko, bo jak się okazuje, Google ma także garść porad związanych z oszczędzaniem energii z akumulatorów.

Jak się bowiem okazuje, o czym informuje serwis SlashGear, Google naciska na tworzenie aplikacji z ciemnymi motywami kolorystycznymi. Jak wiadomo, te pozwalają wyraźnie zmniejszyć zapotrzebowanie na energię w przypadku smartfonów z ekranami OLED, coraz częściej stosowanych w wielu modelach, szczególnie tych z najwyższej półki. Co ciekawe, istotna jest tu nie tylko jasność ale także konkretne zastosowane kolory, bo niektóre barwy są bardziej energooszczędne od innych.

Ciemny motyw sprzyja oszczędzaniu energii, źródło: Google, SlashGear.
Ciemny motyw sprzyja oszczędzaniu energii, źródło: Google, SlashGear.

Podczas prezentacji zwrócono między innymi uwagę na zapotrzebowanie na energię smartfonu Google Pixel z 2016 roku podczas wyświetlania różnych kolorów. Okazuje się, że przy maksymalnej jasności najwięcej energii potrzebuje kolor niebieski – mniej więcej połowa tej wartości wystarcza, by wyświetlić w pełnej jasności czerwony lub zielony obraz.

Inne statystyki wskazują na ogólną korzyść wynikającą ze stosowania ciemnych motywów. Test polegał na wyświetlaniu zrzutu ekranu z Map Google wyświetlanych w jasnym oraz ciemnym trybie na smartfonie Google Pixel oraz iPhonie 7 – w obydwu przypadkach w maksymalnej jasności.

Jak nietrudno się domyślić, zapotrzebowanie na energię w przypadku smartfonu Apple'a (z uwagi na zastosowany wyświetlacz LCD) jest w obydwu przypadkach takie samo, zaś Pixel z ekranem OLED podczas wyświetlania ciemnego motywu map potrzebuje 63 procent mniej energii, niż podczas wyświetlania jasnego zrzutu.

Co ciekawe, Google przyznał przy tym, że przez ostatnie lata niesłusznie promowano więc jasne barwy w tym biel jako kolor wiodący w aplikacjach na Androida. Jak podaje SlashGear, producent poinformował, że w przyszłości kolejne aplikacje będą zyskiwać ciemne motywy, by sprostać wymaganiom użytkowników oraz zachęcić innych programistów do podobnych działań.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.