Clutter uporządkuje pocztę w Office 365

Clutter uporządkuje pocztę w Office 36512.11.2014 12:01
Redakcja

Ostatnie tygodnie należały do Google. Firma ta nie tylko pokazała nowe modele Nexusów i system Android 5.0 Lollipop, ale także zaktualizowała wiele ze swoich aplikacji zarówno mobilnych jak i webowych. Jedną z nowości był Inbox, nowa odsłona skrzynki pocztowej, która skupiła się na wykonywaniu zadań. Microsoft nie chce być gorszy i poinformował o nowej usłudze o nazwie Clutter, która ma znacznie zwiększyć efektywność pracy z pocztą internetową.

Dla wielu osób poważnym problemem jest ilość otrzymywanej poczty. Po osiągnięciu pewnej granicy, użytkownik może mieć poważne problemy z określeniem, które z wiadomości są naprawdę ważne, a które można odłożyć na później, dodatkowo tak, aby o nich nie zapomnieć. Pewnym rozwiązaniem są foldery, ale samodzielna segregacja nie należy do zadań najprzyjemniejszych, wymaga też nieco czasu. Clutter ma być odpowiedzią na potrzeby osób borykających się z tym problemem. Stanowi on kolejną „warstwę” w obsłudze poczty, która w sposób automatyczny pozwala na wyeksponowanie tego, co najważniejsze, a odłożenie na później rzeczy mniej istotnych.

Rozwiązanie to jest nowym folderem w skrzynce w ramach usługi Office 365. Kiedy otrzymujemy wiadomość, jest ona najpierw sprawdzana przez filtry antyspamowe. Jeżeli okaże się czysta, nastąpi dodatkowe sprawdzenie, które określi „ważność” danego maila. Sprawy nieistotne, które mogą zostać wykonane w innym terminie trafią automatycznie do folderu Clutter. W skrzynce odbiorczej zobaczymy jedynie to, co wymaga od nas szybkiej reakcji. Algorytm wprowadzony przez Microsoft ma uczyć się indywidualnego zachowania użytkowników, a w efekcie coraz lepiej segregować pocztę i jeszcze bardziej ułatwiać jej przeglądanie.

Nauka może zostać przyśpieszona przez ręczny wybór użytkownika: może on zarówno przenieść pocztę do tego folderu, jak i do skrzynki odbiorczej, dając tym samym sygnały, że powinna ona zostać inaczej potraktowana. Nowa usługa nie jest domyślnie włączona, trzeba to zrobić w opcjach Outlook Web App (OWA). Jak na razie Clutter jest przeznaczony jedynie dla użytkowników korzystających z poczty biznesowej tj. Office 365 do tego w języku angielskim. Inne języki będą zyskiwały jego obsługę w miarę czasu. Microsoft nie planuje za to wdrażania algorytmu do skrzynek konsumenckich.

Jeżeli skonfrontujemy rozwiązania Microsoftu z tymi oferowanymi przez Google, to nie wyglądają one na innowacyjne. Możliwości Gmaila są znacznie większe. Od dłuższego czasu oferuje on różne rozwiązania (i to wszystkim swoim użytkownikom) jak np. skrzynkę typu priorytety, gdzie ważna poczta jest wyróżniania. Innym wyborem jest obecny układ domyślny, który segreguje pocztę na kilka kategorii (główne, społeczności, oferty, powiadomienia i fora), ale każdy może wrócić i do rozwiązań klasycznych. Cluttera nie sposób porównać do Inboxa: to drugie rozwiązanie jest znacznie bardziej zaawansowane, traktuje pocztę jak zadania, potrafi również analizować ich treść i prezentować dodatkowe informacje jak np. ceny lotów na zbliżający się wyjazd. Najważniejsze jednak, że obie usługi dynamicznie się rozwijają.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.