Co by było gdyby Microsoft kupił Motorolę?

Co by było gdyby Microsoft kupił Motorolę?16.08.2011 16:52

Okazuje się, że firma Google mogła nie mieć większego wyboru przy kupnie działu Motorola Mobility, a i tak może jej to nie wyjść na zdrowie.

Posiadający ponad 17 tysięcy zatwierdzonych patentów gigant jest łakomym kąskiem dla każdej firmy działającej na rynku urządzeń mobilnych. A gdyby Google nie kupił oddziału Motoroli, zrobiłby to ktoś inny. Na przykład... Microsoft, który według informatora serwisu GigaOM ostrzył sobie zęby na Motorola Mobility. Firma z Redmond miałaby wtedy w kieszeni cały arsenał, dzięki któremu mógłby zniszczyć Androida — obecnie najpoważniejszego gracza wśród systemów dla urządzeń mobilnych. Microsoft był zainteresowany portfolio patentowym Motoroli... i tylko tym. I chyba właśnie podejście Microsoftu do umowy przekonało Google do pójścia na zakupy. Umowa z Google okazała się być korzystniejsza dla Motoroli choćby z powodu zainteresowania produkcją sprzętu przez Google (a przynajmniej taką obietnicą). Microsoft nie miał zamiaru podporządkować sobie kolejnego po Nokii producenta urządzeń, a Google może nie tylko obronić Androidowy ekosystem, ale również wpłynąć na ważnego producenta.

Ale samymi patentami Google swojego systemu nie obroni, a analitycy już roztaczają czarne wizje przyszłości Androida. Przede wszystkim tym ruchem Google prawdopodobnie zabił strategię, która przysporzyła takiej popularności systemowi z robotem — otwartość i możliwość wykorzystania go na sprzęcie każdego producenta. A na spadku popularności Androida skorzysta nie kto inny, jak Microsoft i jego Windows Phone 7.

Warto zauważyć, że transakcja nie zakończy rozpoczętych już przez Motorolę procesów patentowych. Jak poinformował serwis AppleInsider, Motorola obecnie skarży Apple o naruszenie patentów związanych z technologią 3G, GPRS, Wi-Fi i projekt anteny (łącznie 18 patentów). Wojna z firmą Apple może się jednak rozciągnąć poza urządzenia mobilne. Wraz z działem Motorola Mobility Google kupił przecież urządzenia wideo, w tym produkty z linii Video Solutions. Być może czeka nas próba reanimacji Google TV — nieudanego konkurenta Apple TV.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.