Coca-Cola już nie jest najdroższą marką, wyprzedziły ją firmy technologiczne

Coca-Cola już nie jest najdroższą marką, wyprzedziły ją firmy technologiczne30.09.2013 12:37

Coca-Cola straciła pozycję lidera rankingów światowych marek, na której znajdowała się przez 13 lat. W miarę jak nasze życie i zarazem kulturę popularną zdominowała elektronika użytkowa, kultowy napój musiał ustąpić miejsca markom bardziej związanym z technologią, które są obecnie oczkiem w głowie marketingowców.

Według najnowszego raportu Best Global Brands firmy Interbrand, najcenniejszą obecnie marką świata jest… nadgryzione jabłko. Marka Apple została wyceniona na ponad 98 miliardów dolarów. Nie oznacza to, że warta 79 miliardów Coca-Cola jest druga — na tej pozycji znalazła się marka Google, wyceniona na ponad 93 miliardy. Apple i Google uzyskały ponadto wyróżnienie jako najszybciej zyskujące wartość (odpowiednio o 28% i 34%). Dotychczasowy lider spadł na trzecią pozycję.

Warto spojrzeć także na wzrost wartości innych marek z sektora. Rekordowy spadek zaliczyła Nokia — z 19 na 57 miejsce (7,5 miliona dolarów, -65%) i jak tak dalej pójdzie, wypadnie z rankingu. Marka BlackBerry już wypadła. Największy wzrost roku zanotował Facebook (43%, wartość 7,7 miliona, skok z 69 na 52 pozycję). Wśród szybko zyskujących wartość należy wymienić także marki Amazon, eBay i Samsung (skok z 9 na 8 pozycję), niezmiennie wysokimi pozycjami w rankingu cieszą się także Microsoft, IBM, Cisco, Intel, Oracle i HP.

O dominacji Apple'a w materiałach prasowych Interbrands przeczytać można, że zajęcie przez firmę pierwszej pozycji w rankingu marek było tylko kwestią czasu. Mało która marka pozwoliła tak wielu ludziom zrobić tak wiele tak łatwo. To dlatego Apple ma zastępy uwielbiających ją fanów, czego dowodem był bijący wszystkie rekordy debiut iPhone'ów 5S i 5C. Wprowadzając rewolucję w tym, jak pracujemy, odpoczywamy i komunikujemy się, oraz opanowując do perfekcji zdolność zaskakiwania i cieszenia, Apple wysoko postawił poprzeczkę w dziedzinie estetyki, prostoty i łatwości użytkowania, którą teraz będą musiały przeskoczyć inne marki, podczas gdy od Apple'a oczekujemy ciągłego rozwoju — piszą autorzy raportu. Dalej zaznaczają, że Samsung jest obecnie najbardziej dochodowym producentem smartfonów i ma całkiem skuteczną strategię promowania marki, o której można przeczytać w wywiadzie z Sue Shim. Mapy Google'a wciąż są najpowszechniej używanym narzędziem tego typu, zaś na naszych urządzeniach króluje Android.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.