Colin Angle opowiada o początkach i przyszłości domowej robotyki

Colin Angle opowiada o początkach i przyszłości domowej robotyki13.12.2017 15:47
Jan Mentel

Colin Angle, jest absolwentem Massachusetts Institute of Technology oraz założycielem i Prezesem iRobot Corporation – firmy, która spopularyzowała na świecie domową robotykę i sprzedała ponad 20 mln robotów sprzątających codziennie nasze domy. W udzielonym specjalnie na polski rynek wywiadzie opowiada o największych wyzwaniach oraz o wizji przyszłości, w której nasze domy są inteligentne i zrobotyzowane.

Obecnie roboty domowe stały się powszechnie używanymi pomocnikami. Stwierdzenie, że robot pomaga nam w odkurzaniu czy zmywaniu podłogi nie jest już tak abstrakcyjne jak jeszcze kilka lat temu. Sama marka iRobot do tej pory sprzedała na świecie ponad 20 milionów tego typu urządzeń.

Colin Angle odpowiada na pytania | iRobot

Ludzie coraz bardziej im ufają w dziedzinie sprzątania, zmieniając swoje dotychczasowe zwyczaje i asymilują roboty traktując je jak domowników, czego dowodem są krążące po Internecie liczne filmy i zdjęcia z robotami sprzątającymi w roli głównej. Między innymi o tym swoistym fenomenie społecznościowym robotów sprzątających opowiada Colin Angle w udzielonym wywiadzie.

iRobot powstał w 1990 roku jako firma założona przez ludzi związanych z Massachusetts Institute of Technology, w tym obecnego Prezesa – Colina Angle. Wspominając początki oraz motywy założenia firmy wymienia on m.in. rozczarowanie tym, że roboty były obiecywane w książkach, pokazywane w filmach, ale przed założeniem firmy iRobot najbliżej tych wizji były zdalnie sterowane zabawki, ale nic praktycznego.

Tak powstała firma, która w swoim dorobku ma komercyjne roboty do sprzątania supermarketów, roboty przeszukujące tereny zaminowane, te pomagające w eksploracji mórz i oceanów czy roboty zabawki. Doświadczenia zdobyte w pierwszej dekadzie działalności pozwoliły na rozpoczęcie rewolucji.

Jako główny motyw stworzenia robota odkurzającego Colin Angle podaje oczekiwania ludzi. Co okazało się największym wyzwaniem przy tworzeniu robota Roomba? Colin Angle nie wymienia w pierwszej kolejności problemów technologicznych, a te wynikające z ludzkiej percepcji.

Colin Angle w wywiadzie przedstawia wieloletni proces tworzenia najbardziej popularnego produktu marki – robota odkurzającego iRobot Roomba – oraz jego ewolucji i rozwoju. Nie byłby on możliwy, gdyby nie okazałe portfolio patentów, które zapewnia najwyższą efektywność produktom marki iRobot.

Inwestycja w wiedzę oraz wybitnych specjalistów umożliwia realizację wizji przyszłości iRobot, w której roboty stają się partnerami w codziennym życiu. Colin Angle odpowiada również na pytania o fenomen produktów iRobot oraz o miejscu marki i robotów w pop kulturze, która chętnie korzysta z potencjału m.in. robota odkurzającego Roomba.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.