Cyberpunk 2077 na PlayStation i Xboksa był projektem drugiej kategorii

Cyberpunk 2077 na PlayStation i Xboksa był projektem drugiej kategorii16.12.2020 03:44

Tak przynajmniej wynika z nieoficjalnych informacji, jakie redakcji dobrychprogramów udało się zdobyć od jednego z ludzi zaangażowanych w produkcję.

"W pierwszej kolejności chcemy przeprosić Was za to, że przed premierą nie zaprezentowaliśmy rozgrywki z 'Cyberpunka 2077' na konsolach poprzedniej generacji, co utrudniło Wam podjęcie świadomej decyzji dotyczącej zakupu. Wiemy, że powinniśmy poświęcić więcej czasu i uwagi na dopracowanie naszej gry na PlayStation 4 i Xbox One" – czytamy w liście do graczy, sygnowanym przez zarząd CD Projektu.

Podobną narrację spółka konsekwentnie utrzymywała podczas telekonferencji 14 grudnia. – Skupialiśmy się na wydajności wersji na PC i na nową generację konsol. Z pewnością poświęciliśmy zbyt mało uwagi starszej generacji – tłumaczył odpowiedzialny za politykę wydawniczą Michał Nowakowski. Słowem, wszystko byłoby OK, gdyby nie stare konsole.

Nietrudno jednak zauważyć, że przekaz medialny CDPR niezupełnie pokrywa się z rzeczywistością, wciąż pozostawiając więcej pytań niż odpowiedzi. Wersja pecetowa perfekcyjnie doszlifowana bynajmniej nie jest, a równie priorytetowej ponoć wersji na nowe konsole tak naprawdę nie ma. To, co widzimy na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X|S, to de facto tryb wstecznej kompatybilności, a nie kompilacja dedykowana tym platformom.

Odwracając schemat

Według informacji zaczerpniętych nieoficjalnie u jednego z partnerów CD Projektu, problem jest zakorzeniony głębiej i należy go upatrywać w samej logistyce produkcji "Cyberpunku", która od początku była podporządkowana narzędziom Nvidii. Nawiasem, stąd też właśnie wywodzą się takie smaczki jak oświetlenie globalne oparte na bibliotekach RTX, co jest kompletnym zaprzeczeniem idei optymalizacji wieloplatformowej.

Jak twierdzi informator, wersja na PS4 oraz XO zaczęła powstawać dopiero latem br. To znaczy, grubo po pierwotnej dacie premiery, którą zaplanowano na 16 kwietnia, a to i tak wcześniej niż w przypadku PS5 i XSX|S. Do tych ostatnich deweloperzy mieli przysiąść dopiero jesienią. Przy czym każdorazowo punkt wyjścia stanowił build dla GeForce'ów RTX.

Budowanie gier wieloplatformowych z jednego projektu jest praktyką wyjątkowo standardową, ale zazwyczaj jako podstawę wybiera się sprzęt najsłabszy, by uniknąć sytuacji, w której jedna z docelowych platform nie radzi sobie już z samymi założeniami produkcji. CDPR postąpił dokładnie odwrotnie, wynika z doniesień. Teraz musi swój bałagan sprzątać.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.