Cyfrowy długopis w banku PKO BP. Lekko spóźniona innowacja

Cyfrowy długopis w banku PKO BP. Lekko spóźniona innowacja27.09.2017 15:21

Obsługa w bankach może być szybsza i wymagać jeszcze nieco mniej papieru. W oddziałach PKO BP ruszyły testy urządzenia IC Pen – cyfrowego długopisu, który natychmiast po podpisaniu przez klienta banku dokumentów wysyła je w postaci cyfrowej do archiwum. Rozwiązanie to wciąż wymaga, by w obiegu była papierowa wersja umowy, ale nie jest już potrzebne skanowanie na potrzeby archiwum.

IC Pen opracowała polska firma IC Solutions, założona przez naukowców z Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Startup jest jednym ze zwycięzców II edycji programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland w ścieżce „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. IC Pen został uznany za jedno z ciekawszych przedsięwzięć technologicznych, możliwych do zaimplementowania w polskiej bankowości.

IC Pen to system cyfryzacji pisma odręcznego, pozwalający na przenoszenie informacji z papieru na dokumenty cyfrowe w trakcie pisania. PKO Bank Polski zamierza pozwolić konsultantom na wypełnianie cyfrowych wersji umów, a następnie będą one drukowane na drukarkach laserowych i podpisywane długopisami IC Pen przez klientów. Parafki i podpisy zostaną naniesione na cyfrową wersję dokumentu i od razu po podpisaniu będą dostępne w systemie komputerowym banku. IC Pen rozpozna automatycznie typ i stronę formularza, na której aktualnie pracuje, dzięki drobnym punktom na papierze – dlatego konieczne jest drukowanie formularzy na drukarce laserowej o rozdzielczości przynajmniej 600 DPI.

Po przyłożeniu długopisu do papieru, uruchamiana jest kamera CCD, rejestrująca ruch. Kolejne klatki z punktami orientacyjnymi są przetwarzane na ścieżkę, po jakiej poruszał się długopis, bezpośrednio w nim (procesor ARM 9). Podpis zostanie zachowany w pamięci długopisu i można go wysłać od razu przez Bluetooth lub później przez USB. PKO BP będzie zapewne korzystać z natychmiastowej łączności bezprzewodowej.

IC Pen - prezentacja

Na plus tego rozwiązania na pewno trzeba zaliczyć to, że zostało zaprojektowane w sposób zrozumiały dla użytkowników starszej daty. Bank ma od razu dokumenty w cyfrowym obiegu, a klient czuje się dobrze z tym, że podpisał długopisem papier. Wciąż jednak jest to półśrodek, stojący jedną nogą w starej, dobrej „papierologii” i drukowaniu umów, które będą następnie z powrotem digitalizowane – po prostu zajmie to mniej czasu.

PKO Bank Polski ma na koncie sporo innowacji, na czele ze świetnym systemem płatności mobilnych IKO. Jednak wdrożenie IC Pen to raczej planowanie łagodnego okresu przejściowego niż innowacyjność – zwłaszcza na tle innych banków, gdzie od lat można podpisywać się na urządzeniach firmy Wacom, cyfrowa umowa jest wysyłana do klienta e-mailem i żadna drukarka nie jest uruchamiana.

Pilotaż będzie realizowany przez 6 miesięcy w 4 oddziałach PKO Banku Polskiego: Oddziale 1 w Grójcu, Oddziale 12 w Łodzi, Oddziale 38 w Poznaniu i Oddziale 101 w Warszawie. W pierwszej kolejności będą testowane następujące formularze: potwierdzenie założenia lokaty, FATCA, CRS, wpłaty i wypłaty Western Union oraz udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa. Pilotaż pozwoli bankowi na precyzyjną ocenę efektywności nowej technologii oraz uzyskanie oceny rozwiązania przez klientów i pracowników oddziałów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.